Skilja på sex och kärlek?
Kan du skilja på sex och kärlek- dvs kan du ha sex med en person utan att vara kär?
Kan du skilja på sex och kärlek- dvs kan du ha sex med en person utan att vara kär?
Absolut kan jag skilja på det. Är jag kåt kan jag hitta en man jag tycker är attraktiv för stunden och ta med honom hem, men när jag fått mitt har jag inga känslor alls för honom. Med en partner är det förstås annorlunda.
Har haft mer sex med personer jag inte varit kär i än med personer jag varit kär i. För mig är kärlek och sex helt skilda saker. Har haft KK flertalet gånger eller bara knullat för att jag tyckt personen varit attraktiv. Sexet behöver inte vara bättre för att jag varit kär i personen heller. Skillnaden är väl att man har mer regelbundet sex som man utvecklar hela tiden med en person man är kär i och därmed träffar oftare samt att man har ett annat utbyte av personen än enbart sex och då blir det bättre.
Har haft mer sex med personer jag inte varit kär i än med personer jag varit kär i. För mig är kärlek och sex helt skilda saker. Har haft KK flertalet gånger eller bara knullat för att jag tyckt personen varit attraktiv. Sexet behöver inte vara bättre för att jag varit kär i personen heller. Skillnaden är väl att man har mer regelbundet sex som man utvecklar hela tiden med en person man är kär i och därmed träffar oftare samt att man har ett annat utbyte av personen än enbart sex och då blir det bättre.
Har haft mer sex med personer jag inte varit kär i än med personer jag varit kär i. För mig är kärlek och sex helt skilda saker. Har haft KK flertalet gånger eller bara knullat för att jag tyckt personen varit attraktiv. Sexet behöver inte vara bättre för att jag varit kär i personen heller.
Ja självklart kan de flesta skilja på detta.
men alla kanske inte vill hamna i situationen där någon ligger med dom bara för sex. Det är ju rent sagt taskigt att ligga med någon som man vet hoppas på mer än bara ett ligg.
Funkar inte för mig. Intimiteten ger antingen känslor, eller så ångrar jag det.
Man.
jag kan skilja på det. Har otroligt svårt att bli kär överhuvudtaget. haft bra sexuella relationer, dvs sex mer än en gång eller t.o.m. regelbundet, med killar som ligger över mig utseendemässigt. Har inte blivit kär i dem för det.
fick känslor för en för ett par år sedan men det var nog inte sexet som kickade igång det utan främst en annan sak han hjälpte mig med och jag uppfattade honom som förstående och lite av en räddare när jag behövde det som mest.
sedan hjälper nog bra sex till. har inte varit kär tillräckligt många gånger för att avgöra den saken.
Ja det kan jag i princip, några ggr. Men sen får jag det svårt, tycker jag om personen och sexet är väldigt bra så fäster jag mig. Några månader till av det så är det stor risk att jag får känslor vilket inte är bra om det är fel person jag träffat på. Så det är en risk jag inte gärna tar numera.
Är man och har inga problem alls med att skilja på sex och kärlek. Men jag kan inte ligga med vem som helst, verkligen inte. Det är en kombination av personlighet och utseende som avgör. Går inte enbart på utseende vilket gör att jag aldrig skulle släpa hem en okänd kvinna från krogen. Jag måste lära känna henne lite mer på djupet och det hinner man inte på en kväll.
På min arbetsplats finns ett tiotal kvinnor. De allra flesta tycker jag är attraktiva om jag går på utseende. Om jag går på personlighet så är det en jag verkligen gillar men hennes kropp gör att jag inte skulle kunna tänka mig sex med henne, hon är alldeles för tjock för det. Men av alla så är det 7 som jag tycker är både trevliga och sexiga och som jag utan problem skulle kunna ha sex med om de också ville. Om jag bara var singel så skulle jag inte tacka nej! Men jag tror faktiskt inte att det är någon av dem som jag skulle vilja gå vidare med till ett djupare förhållande. Visserligen är de trevliga och roliga men vi lever för olika liv och har inte samma intressen och värderingar i viktiga saker. Men allt det behöver ju inte funka om man bara ska ha sex.