• Linnisd87

    Utomkvedshavandeskap, gravid efter

    Hej! 


    min som haft utomkvedshavandeskap och har fått operera bort en äggledare, har ni fått barn efter det ? Har ni barn av samma kön eller av båda könen ? Har läst en teori om att killar fäster sig på höger sida och flickor på vänster sida. Jag opererade bort vänster äggledare, tänkte om jag då inte har någon chans att få flickor ?? 

  • Svar på tråden Utomkvedshavandeskap, gravid efter
  • skolios

    Jag har haft utomkveds, har tagit bort vänster äggledare. Ungefär ett år senare blev jag gravid med en pojke.
    Hade ingen aning om det är med könen, jag trodde könet bestämdes helt och hållet av spermierna. 

  • Linnisd87

    Ja så är det säkert, bara spännande att se om vissa teorier har någon grund. Har läst en del om the Ramzi Theory, där han hävdar att moderkakan fäster På höger sida om det är en pojke och vänster om det är en flicka. 

  • skolios
    Linnisd87 skrev 2022-12-28 22:23:56 följande:

    Ja så är det säkert, bara spännande att se om vissa teorier har någon grund. Har läst en del om the Ramzi Theory, där han hävdar att moderkakan fäster På höger sida om det är en pojke och vänster om det är en flicka. 


    Aha, intressant. För vår del så var jag inte ett dugg förvånad att vi fick en pojke eftersom det nästan bara föds pojkar i min sambos släkt. Han har hur många killkusiner som helst men bara en tjejkusin. 
Svar på tråden Utomkvedshavandeskap, gravid efter