Sorg över den förlorade kärnfamiljen
Julen är över och vi har haft ett fint firande jag och barnen, nu är de hos sin pappa och det enda jag känner är misslyckande och sorg - trots att det gått nio år sedan skilsmässan. Jag lever ännu ensam då jag fått fortsatt dra det största lasset i föräldraskapet och barnen har diagnoser, förmodligen även pappan. Han har en ny familj sedan många år och jag känner sådant vemod av vad det blivit av mig, eller snarare det som inte blev.Jag är snart 40 och har det tufft ekonomiskt som ensam, vardagen med barnen bidrar till att jag inte har möjlighet att jobba heltid och med alla ökade kostnader är det rätt tufft. Jag har gått upp i vikt och isolerat mig mer socialt för att orka, den lilla egentid jag har vill jag lägga på mig själv samtidigt som jag känner mig både ensam, ful och trött. Är så trött på detta, men vet inte hur jag tar mig ur.
Har gått i terapi i omgångar men upplever ingen framgång eller riktig förståelse, snarare att jag märker av en viss frustration över att jag har svårt att ta mig förbi sorgen över att ha förlorat så mycket i mitt liv, kärnfamiljen och traditioner, den där självklara känslan av familj som vi hade tillsammans.
Jag försöker ändå delta i så mycket som möjligt som känns roligt eller givande, men tycker att jag aldrig hör hemma någonstans riktigt, blir aldrig den där självklara delen i ett sammanhang. Har ofta tänkt att ingen skulle sakna mig om jag försvann, men förstår intellektuellt att det inte är sant.
Vill mest bara skriva av mig, kanske någon har en uppiggande infallsvinkel eller bara ett fint igenkännande.