• Anonym (Går vidare)

Ser allt I nytt ljus

Jag har varit så kär i mannen jag haft ett förhållande med I ett år. Har gett och gett och varit öppen och tillmötesgående. Lyssnat, fixat och älskat. Han har tagit. Sugit ur min energi.
    Så härom dagen fick jag för 3dje gången ett mess med samma uppmaning, som var kritik mot det som alla mina vänner säger är det bästa med mig. 

Jag fick nog. Kärleken vara rann av mig. Det känns så skönt. 

Peppa mig så jag inte börjar vela. 

• Svar på tråden Ser allt I nytt ljus
  • Anonym (Fågel)

Hur många gånger han än säger förlåt, kanske rent av gråter är allt bara lönger. Han kommer göra samma sak som sårade dig om och om och om igen. För du kommer ju alltid tillbaka när han säger förlåt.

Han förminskar dig på alla sätt för att göra sig osäker. Så att du blir beroende av honom. Han klagar, anklagar på olika sätt. Vrider på sanningen och utnyttjar dig.

Såsom du känner nu att kärleken bara rann av, så kommer de hända igen. Han kommer att hitta rätta punkter att trycka på för att få dig tillbaka på fall igen. Ge inte efter utan kom ihåg känsla som gjorde att din kärlek dog.

HAN KOMMER INTE BLI BÄTTRE!!!! 

• Anonym (K)

Behåll meddelandet och läs det när du börjar vackla. Skriv ner en lång lista av skit han utsatt dig för. Lovar att det hjälper.

• Anonym (qqq)

Hoppas du tagit bort personen från dina klaner, blockat osv. 
    Ett väldigt bra sätt att inte trilla dig igen är att berätta för alla att du gjort slut. 

• Anonym (..)

Pepp från mig, heja! Håll fast vid det här, du klarar det!Glad  Se till att göra massa annat som distraherar tankarna från honom. Träning t ex, men ingen s a s sentimental musik som kan få dig att vackla.

• Anonym (Nelli)

Grattis! Många blundar för varningsflaggorna och skapar ett drömförhållande i sitt eget huvud, som bara består av de bra delarna. Been there. Du kommer bli lyckligare, friare och gladare utan honom. 

• Anonym (Går vidare)

Tack alla!!
    Superbra inlägg allihop. 
    Jag har tränat och träffat en kompis som jag berättade för. 
    Ingen musik som påminner mig om honom. 

Jag ser verkligen klarare på allt. Men det kommer nog komma stunder och då har jag er klokskap med mig. 

Hur har männen ni lämnat reagerat? Jag tror inte min fattat än. Tar mig för given... 

• Anonym (Kimchi)

Bra jobbat!  Vad händer rent praktiskt? Har du flyttat eller för han det. Ni kanske inte bor ihop eftersom ni bara varit ett par ett år. Var glad att du tog det här steget nu och inte nör ni fått barn och syltat in er ännu mer. 

Klart det gör ont och mpnga tankar snurrar. Det ör ju ett slags misslyckande. Ett sorgearbete över relation som inte fungerar. Helt normalt och nödvändigt att känna. Himla bra du tränat med vänner. 

Vad du än gör så kasta dig inte in i någon ny relation. Du behöver läka Först.. Du lär dig om dig själv och hur en relation ska vara och inte. Ta lärdom. Du har gjort ett jäkla bra jobb som brutit dig loss från ett destruktivt förhållande. 

Svar på tråden Ser allt I nytt ljus