• Gompa33

Triangeldrama deluxe

Jag har varit ihop med sambon i 9 år och vi har 2 barn ihop. Vi jobbar På samma arbetsplats och har alltid gjort det. Vår relation har gått i vågor som alla relationer. Men för 3 månader sen så tog det slut och det visade sig att hon hade träffat en annan kollega till oss bara någon dag efter och träffar nu honom. Dem hade smusslat ett bra tag. Allt känns jättekonstigt både på jobbet och på fritiden. Jag mår jättedåligt. Jag får till svar av henne att dem inte gjort något fel men jag förstår att det har börjat innan det tog slut mellan oss. Men om dem inte har gjort något fel så har dem inget att dölja? eller har jag fel?.

Jag vet att dem träffade samma vecka som det tog slut och dem har haft smskontakt. Jag tycker båda har gjort jättefel. Detta drabbar både mig och barnen på ett dåligt sätt.  Jag vet att hon gjort tidigare ett ?partnerbyte? (hon startade en relation innan hon gjorde slut).

vad tycker ni om denna situation? Jag tycker det är rätt respektlöst från båda. Det har startat rykten och folk har börjat vända ryggen mot dem för det här. Även delar av hennes familj har gått emot henne. Det känns som att hon har någon slags inre rädsla för att vara själv. Jag får känslan att det är en panik lösning. Då denna kille är verkligen inte hennes typ. Jag fick en chock när jag råkade se dem ihop och killen är lite rädd för att träffa mig.

• Svar på tråden Triangeldrama deluxe
  • Tecum

Jag förstår dig men samtidigt hade det varit än mer respektlöst om de fortsatt träffas i smyg. Det kan vara som du säger att han bara är en språngbräda för att kunna lämna dig.

Sen förstår jag inte riktigt, du skriver att de smusslat ett bra tag, lite längre ner att de träffats samma vecka som hon gjorde slut? Det är inte länge...

Det är jobbigt nu men du får försöka gå vidare. Omgivningen verkar ju vara på din sida, det är positivt.

• Anonym (S)

Ja, det är respektlöst att göra så, tycker jag. Självklart blir det mer krångligt när man går bakom ryggen på sin man om alla tre arbetar på samma ställe.

Skilj dig och byt jobb. 

• Gompa33

Ja dem har ju haft smskontakt och jobbat tillsammans i några veckor och sedan vet jag iallafall att dem träffades 2 dagar efter avslutet. Vet ej om det börjar tidigare än så. Men det känns som så.

Det är ju tufft när vi måste hålla sams pga barnen. Det är tufft.
    Sen är det lite konstigt att hon har lagt ut lite krokar som ?vi kanske hittar tillbaka?, ?saknar dig ibland?.

• Gompa33

Vi är inte gifta och vi har helt separerar nu. Men jag jobbar kvar. Men olika Skift.

• Anonym (S)
    Gompa33 skrev 2022-12-31 13:57:28 följande:

Vi är inte gifta och vi har helt separerar nu. Men jag jobbar kvar. Men olika Skift.

Då så. Nappa inte på hennes försök att få dig tillbaka. Du behöver inte en sådan kvinna i ditt liv.
  • Gompa33

Sen så råkade jag se hans bil i min gamla lägenhet. Så det var så dem blev påkomna. Så dem hade nog kunnat smussla länge. Men dem var inte så smarta 😀.

• Gompa33

Tack det var bra skrivet. Skönt att höra att man har stöd. Jag ska ta mig igenom det här.

• Gompa33

Det känns bara så konstigt alltihop. Det är ju en sak om det tar slut. Men och lämna lite krokar samtidigt som man dejtar en kollega till oss båda. Jag förstår inte. Det är så mycket fel med allt. 

Sen och smussla och säga att man inte gjort något fel. Om man inte gjort något fel så borde man ju inte behöva smussla.

Jag hade hellre tagit ?jag har träffat en annan,tyvärr en kollega till oss men jag gillar honom? än allt det här.

• Anonym (Falabella)

Allt annat åsido: 

Det är faktiskt skitbeteende av henne att hålla på och vara gullig nu. Jag blev helt galen på en vän som först var otrogen och gjorde slut över telefon på fyllan, och senare skulle försöka "trösta" sitt ex genom att krama honom medan han grät.
    Vad i helvete är det? Du hade sönder den här personen, sluta tro att du kan fixa det!

Tog flera år innan jag slutade vara arg på henne i hemlighet över det, eftersom det var jag och ett par till som fick plocka upp bitarna.

Du måste få tid att lägga ner dina känslor och mentalt lämna den här kvinnan nu, så försök håll er kommunikation till ett sakligt minimum, om barnen. Skaffa någon att prata med, det kan vara en empatisk vän, brorsan, psykolog på vårdcentral eller vad som. Någon, som lyssnar på dig.

Oavsett om det tar slut om ett halvår med den nye eller de pensionerar sig ihop så är det du som ska vara huvudpersonen i ditt eget liv nu. Och du har ingen anledning att välja henne längre.

Fundera på om du har nytta av att byta jobb, men om du trivs där du är och inte känner dig instabil när du ser dem så ska du inte flytta dig för deras skull. De kommer garanterat att bli minst lika obekväma av att se dig varje dag.

• Anonym (Maria2)
    Gompa33 skrev 2022-12-31 14:22:21 följande:

Det känns bara så konstigt alltihop. Det är ju en sak om det tar slut. Men och lämna lite krokar samtidigt som man dejtar en kollega till oss båda. Jag förstår inte. Det är så mycket fel med allt. 

Sen och smussla och säga att man inte gjort något fel. Om man inte gjort något fel så borde man ju inte behöva smussla.

Jag hade hellre tagit ?jag har träffat en annan,tyvärr en kollega till oss men jag gillar honom? än allt det här.

Jag tycker inte att det verkar ett dugg konstigt. Hon vill kunna välja mellan er båda. Om det inte funkar riktigt som hon ville med den här killen så vill hon att du ska vara redo att försöka igen. Därför försöker hon hålla dig lite varm.
  • Anonym (Amanda)

Väldigt respektlöst. Men vad kan du göra? Min man var otrogen men nu har vi det bra, ni kanske hittar tillbaka?

• Anonym

Jag tycker att det är riktigt jävla illa att du inte kan skilja mellan de och dem. Det är faktiskt ditt eget modersmål på mellanstadienivå och två enkla ord. Oerhört värdelöst, måste jag säga. Hur ska vi bedöma din trådstart efter det, menar du?

• Gompa33

Okej. Ja jag är ju från tyskland. Jag flyttade till Sverige för 16 år sedan. Ber om ursäkt. 😅

• Anonym (Arne)

Sluta gråt och vara nån martyr. Visa att du är en man genom att inte fokusera på ditt ex. Du lägger ditt mående på ditt otrogna ex. Stå över deras liv . Det vinner du mest på. De där jävla krokarna skall du bara ignorera. Personer som manipulerar sin omgivning skall man undvika.

Kan du även sluta att använda ordet dem när det skall stå de? 

• Gompa33

Ja jag förstår. Jag skiter i relationen. Men jag måste fortfarande dras med allt pga. Barnen. Det är inte lätt.

• Anonym (nikdkngwåripjtv q¨90)
    Gompa33 skrev 2022-12-31 13:55:29 följande:

Ja dem har ju haft smskontakt och jobbat tillsammans i några veckor och sedan vet jag iallafall att dem träffades 2 dagar efter avslutet. Vet ej om det börjar tidigare än så. Men det känns som så.

Det är ju tufft när vi måste hålla sams pga barnen. Det är tufft.
    Sen är det lite konstigt att hon har lagt ut lite krokar som ?vi kanske hittar tillbaka?, ?saknar dig ibland?.

Fast du vet ju inte om de lärt känna varandra och insett att oj, vi vill mer med varandra än att vara bara vänner och så gjorde din sambo slut med dig för att sen direkt börja dejta den andre. 

Det kan ju faktiskt vara så också, att hon gjorde slut INNAN hon började dejta den andre, av respekt för dig. 

Sen kan man tycka att det är respektlöst att skylta med dejtandet, men det upplever jag att de inte gör, utan de har försökt hålla det hemligt, antagligen av respekt för dig. 

Min man ringde mig samma dag som hans ex flyttat ut och frågade om jag ville hälsa på.

Vi har känt varandra under lång tid men pga avstånd så umgicks vi inte utan det var mer att vi hördes via telefon ibland och snackade via nätet och vi har känt en dragning till varandra, men aldrig agerat på det då antingen han eller jag har haft ett förhållande hela tiden. 

Denna gång var jag singel samtidigt som han blev det och han ville inte missa chansen att se om det var något 'på rikigt' mellan oss så han ringde direkt.

Vi höll det hemligt för hans ex i början, av respekt för henne. Dock när hon ställde frågan om han träffat en ny så sa han ja. Hon trodde att vi hade smygsetts innan, men det hade vi faktiskt inte och hon insåg ganska snart att så inte var fallet. 

Oavsett så är det inget du kan göra åt saken utan försök komma över henne och lev ditt liv så bra som du bara kan. Lycka till!

• Anonym (Ok)
    Anonym skrev 2023-01-01 03:54:03 följande:

Jag tycker att det är riktigt jävla illa att du inte kan skilja mellan de och dem. Det är faktiskt ditt eget modersmål på mellanstadienivå och två enkla ord. Oerhört värdelöst, måste jag säga. Hur ska vi bedöma din trådstart efter det, menar du?

Jag vill se dig skilja på der, die och das perfekt på tyska. 

Onödig kommentar! 

• Anonym (klartext)
    Gompa33 skrev 2022-12-31 13:36:11 följande:
    Triangeldrama deluxe

Jag har varit ihop med sambon i 9 år och vi har 2 barn ihop. Vi jobbar På samma arbetsplats och har alltid gjort det. Vår relation har gått i vågor som alla relationer. Men för 3 månader sen så tog det slut och det visade sig att hon hade träffat en annan kollega till oss bara någon dag efter och träffar nu honom. Dem hade smusslat ett bra tag. Allt känns jättekonstigt både på jobbet och på fritiden. Jag mår jättedåligt. Jag får till svar av henne att dem inte gjort något fel men jag förstår att det har börjat innan det tog slut mellan oss. Men om dem inte har gjort något fel så har dem inget att dölja? eller har jag fel?.

Jag vet att dem träffade samma vecka som det tog slut och dem har haft smskontakt. Jag tycker båda har gjort jättefel. Detta drabbar både mig och barnen på ett dåligt sätt.  Jag vet att hon gjort tidigare ett ?partnerbyte? (hon startade en relation innan hon gjorde slut).

vad tycker ni om denna situation? Jag tycker det är rätt respektlöst från båda. Det har startat rykten och folk har börjat vända ryggen mot dem för det här. Även delar av hennes familj har gått emot henne. Det känns som att hon har någon slags inre rädsla för att vara själv. Jag får känslan att det är en panik lösning. Då denna kille är verkligen inte hennes typ. Jag fick en chock när jag råkade se dem ihop och killen är lite rädd för att träffa mig.

Det är väl klart att de påbörjat sin relation långt innan ni skilde er, men det kommer hon såklart aldrig erkänna. Så ja de gjorde såklart fel men det hjälper ju inte dig speciellt mycket... du blev blåst helt enkelt och det får du antingen acceptera eller byta jobb.

Ert drama är ju en klassiker och anledeningen till varför man inte ska skita där man äter så att säga. 
  • Anonym (nikdkngwåripjtv q¨90)
    Gompa33 skrev 2023-01-01 12:05:05 följande:

Ja jag förstår. Jag skiter i relationen. Men jag måste fortfarande dras med allt pga. Barnen. Det är inte lätt.

Ignorera hennes gulligheter. Även om du tycker det är svårt så låtsas. Fake it til you make it som det heter. Var kall men vänlig. 

Kontakten kring barnen kan hållas till just bara kring barnen. Svara bara på frågor kring barnen, prata bara om barnen med henne osv. 

Har ni varannan v, se till att bytet sker på förskola/skola så behöver ni inte ens ses. 

Använd inte barnen som slagpåsar eller för meddelanden, utan skriv det du vill säga i ett sms eller ring om det är brådskande. 

Du kommer att vinna i längden på det. Om du trivs i övrigt på ditt jobb så stanna kvar, annars leta nytt jobb. 

Om hon och den andre ses som paria på jobbet kanske de byter och då slipper du dem, om inte så håll dig alltid professionell på jobbet, det vinner du också på i längden. 

• Gompa33
    Anonym (nikdkngwåripjtv q¨90) skrev 2023-01-02 13:48:57 följande:

Ignorera hennes gulligheter. Även om du tycker det är svårt så låtsas. Fake it til you make it som det heter. Var kall men vänlig. 

Kontakten kring barnen kan hållas till just bara kring barnen. Svara bara på frågor kring barnen, prata bara om barnen med henne osv. 

Har ni varannan v, se till att bytet sker på förskola/skola så behöver ni inte ens ses. 

Använd inte barnen som slagpåsar eller för meddelanden, utan skriv det du vill säga i ett sms eller ring om det är brådskande. 

Du kommer att vinna i längden på det. Om du trivs i övrigt på ditt jobb så stanna kvar, annars leta nytt jobb. 

Om hon och den andre ses som paria på jobbet kanske de byter och då slipper du dem, om inte så håll dig alltid professionell på jobbet, det vinner du också på i längden. 

Ja exakt. Så tänker jag också. Dem har ju inte precis blivit omtyckta på jobbet efter detta. Många säger att jag ska byta men jag gillar mitt jobb och jag får mycket stöd. Jag tror dem har det mer tufft.
Svar på tråden Triangeldrama deluxe