• Anonym (Sound)

    Flera MF på raken senaste året och 40+

    Jag och mannen har försökt få till ett syskon till våra barn under senaste året. Vi har inte kunnat få till det varje månad pga praktiska skäl men jag har ändå lyckats bli gravid vid fyra tillfällen. Två slutade med MF inom 1-2 veckor efter BIM. En blev MA i v 10. Nu senast fick jag MA i v 11. 


    Jag vet att det säkert är åldersrelaterat då jag är 43 och vi aldrig har haft problem med missfall tidigare. Min lutealfas har dock förkortats senaste två åren och är numera endast 10-11 dagar, dvs tiden från ÄL och till första mensdag. Det verkar ju inte påverka att ägget fäster i och med att jag ändå blivit gravid så ofta, men kanske missfallsfrekvensen? 


    Nu undrar jag om det finns någon här som har liknande historik och varit runt 42-45 år gammal och ändå lyckats få till en graviditet med levande utfall på naturlig väg? Dvs inga som är under 40 nu utan i min ålder och som har ett par missfall i bagaget. Och inte att ni åkt utomlands eller så. 


    känner att jag behöver lite uppmuntran? 

  • Svar på tråden Flera MF på raken senaste året och 40+
  • Anonym (Hej)

    Har haft flera mf/ma under 2 år men när vi nästan gett upp så blev jag gravid igen,  sonen föddes ca 3 v innan jag fyllde 45
    Min bästa graviditet då jag mått toppen, visserligen lite högt blodtryck men inget jag märkte av själv och innebar lite fler kollar och några extra TUL. 

  • Anonym (Sound)
    Anonym (Hej) skrev 2023-01-01 13:48:49 följande:

    Har haft flera mf/ma under 2 år men när vi nästan gett upp så blev jag gravid igen,  sonen föddes ca 3 v innan jag fyllde 45
    Min bästa graviditet då jag mått toppen, visserligen lite högt blodtryck men inget jag märkte av själv och innebar lite fler kollar och några extra TUL. 


    Hej! 


    så underbart att höra! Det har precis den här typen av historier jag önskade höra. 


    Använde du någon slags preparat för att underlätta för graviditet då eller körde ni helt ?naturellt?? 

Svar på tråden Flera MF på raken senaste året och 40+