• Anonym (Ögonkontakt)

Ögonkontakt med mig?

Jobbar på ett ställe med mycket människor och jag är ny på jobbet (4 månader ca). Idag kom en kollega till jobbet som jag själv aldrig jobbat med utan bara sett när hen har hälsat på. Idag pratade de med varandra och jag tänkte att det är ett ypperligt tillfälle att visa mig mer och bara vara i närheten. Denna person har skadat en del i armen och jag kunde ställa någon fråga för att vara med i konversationen. Exempelvis "vad skönt att bli av med gipset, gör det fortfarande ont?", "Ska du börja jobba igen?" m.m. Varje gång så vände hen sig till en kollega hen känt länge och det var som att den kollegan hade frågat dessa frågor jag hade frågat. Låter så konstigt kanske men det var riktigt märkligt i mina ögon. Hen kunde inte ha ögonkontakt med mig men kunde ha det med alla andra på jobbet. Jobbar i en skolmiljö så hen hade ögonkontakt med barn och vuxna.

• Svar på tråden Ögonkontakt med mig?
  • Anonym (Powerwalking)

Jag hade en i bekantskapskretsen som alltid gjorde så. Är rektor idag. Gillar makt. Osäker inuti. Ta inte åt dig. Avstå från kontakt tills makten kommer till dig. Bättre chanser än om du "försöker". 

• Anonym (Ögonkontakt)
    Anonym (Powerwalking) skrev 2023-01-03 18:05:24 följande:

Jag hade en i bekantskapskretsen som alltid gjorde så. Är rektor idag. Gillar makt. Osäker inuti. Ta inte åt dig. Avstå från kontakt tills makten kommer till dig. Bättre chanser än om du "försöker". 

Tack detta kan faktiskt stämma. Men det känns lite jobbigt för har träffat denna människa några fåtal gånger och hen gör ofta såhär när hen hälsar på hos oss.
  • Anonym (Powerwalking)

Det är superjobbigt. Jag var i samma krets i femton år eller något. Jag försökte och försökte och värre blev det. De runtomkring urskuldade och påstod att hen bara fastnade med blicken. Idag vet jag att det var osäkerhet. Så försök bara tänka att det är hen som är osäker och var inte långsint när hen kommer till dig. Ibland gör de ju det för att de uppfattar det attraktivt att själva bli ignorerade. 

Svar på tråden Ögonkontakt med mig?