• Anonym (B)

22 mån mellan syskon - bästa tips?

Om allt går vägen som vi hoppas kommer vi få ett andra barn i augusti. Det kommer då bli ca 22 mån mellan syskonen. 

Vi är överlyckliga för detta andra barn - men också medvetna om att det är tätt och lär bli intensivt ett tag.

Ni som fått barn så tätt, vad är era bästa tips för att orka med och att ge båda barnen vad de behöver och förtjänar?

Vad blev det bästa med det hela?

• Svar på tråden 22 mån mellan syskon - bästa tips?
  • Anonym (´´´)

Jag tänker att det är väldigt vanligt med ungefär det avståndet mellan barn, det är ju nästan 2 år, så det räknas nog inte som så tätt egentligen. Vad tänker du att ni behöver för tips? 

• Anonym (Tjipp)

Ja, jag tänker samma, det är väl en ganska vanlig åldersskillnad? 

• Anonym (A)

Det är ju i princip 2 år? En rätt vanlig ålderskillnad. Vad skulle bekymret bli?

• Anonym (G)

Ja det är en vanlig ålderskillnad och gissa varför många förhållanden spricker ?

• Anonym (B)

Ok, jag har bara fått höra att ?oj två inom två år det kommer bli jobbigt det? och ?tänk på det äldre syskonet så ni inte glömmer det!!?

• Anonym (Maj-juli.)
    Anonym (B) skrev 2023-01-04 13:15:58 följande:

Ok, jag har bara fått höra att ?oj två inom två år det kommer bli jobbigt det? och ?tänk på det äldre syskonet så ni inte glömmer det!!?

Håller med ovanstående att det inte är speciellt tätt eller ovanligt. Jag har 14 månader mellan de två första och ingen påminde att jag skulle komma ihåg syskonet. 
    Märklig kommentar, varför skulle man "glömma bort" ett syskon oavsett ålder? 
    Alla barn kräver sin tid och kärlek oavsett ålder, det är jobbigare med flera men de flesta har ju flera ändå. Inget märkvärdigt med det. 
  • Anonym (Trebarnsmamman)
    Anonym (B) skrev 2023-01-04 13:15:58 följande:

Tror inte du behöver oroa dig så mycket TS. Vi har 24 månader mellan våra yngsta och det har gått jättebra. Dela på ansvaret och se till att ni båda får egentid med er äldsta är ett tips. Låt också storasyskonet vara med och ?hjälpa till? med bebisen, under översikt såklart. 
Svar på tråden 22 mån mellan syskon - bästa tips?