• Anonym tipsare

    Vilken Apple TV ska man köpa?

    Måste köpa en ny Apple TV då exet tog med den gamla. Den gamla var nog minst 5-6 år gammal och jag tycker den fungerade bra och att det inte var något fel på den. Såg nu att ny kostar över 2000 i butik. Vad är det för skillnad på den och den gamla vi hade? Har inte så höga krav utan vill komma undan så billigt som möjligt. Vad rekommenderar ni att man köper? 

  • Svar på tråden Vilken Apple TV ska man köpa?
  • Anonym (T)
    Har du en begränsad budget hade jag testat en 

    Chromecast med Google TV (4K)

    Den kostar ca 600:- 
    Apple TV fungerar också kanonbra men är betydligt dyrare. Den billigaste kostar 1995:-

    Nackdelen med chromecast är som jag ser det att man spelar upp innehållet från sin telefon eller surfplatta. Bilden skickas sen vidare till ens teve.
  • Anonym (PäronTV)
    Anonym (T) skrev 2023-01-05 07:28:13 följande:
    Har du en begränsad budget hade jag testat en 
    Chromecast med Google TV (4K)

    Den kostar ca 600:- 
    Apple TV fungerar också kanonbra men är betydligt dyrare. Den billigaste kostar 1995:-

    Nackdelen med chromecast är som jag ser det att man spelar upp innehållet från sin telefon eller surfplatta. Bilden skickas sen vidare till ens teve.
    Nej, en modern Chromecast behöver inte mobil/surfplatta.

    Köpte den något billigare (ej 4k) i julklapp till sonen som nyss flyttat hemifrån. Hjälpte honom med installationen med, helt utan att blanda in någon mobil.

    Fördel med Chromecast är att Spotify finns. (Gör ju inte det på AppleTV.) Annars gillar jag AppleTV bättre.

  • Anonym (T)

    Det var ju glada nyheter angående chromecasten. Laddar man ner appar till chromecasten precis som man gör till Apple TV i och med att man inte längre behöver någon mobil? 
    Spotify finns på min Apple TV, dock lyssnar jag sällan på det genom Apple TV:n för det går ju
    inte att se på något då. 

  • Anonym (Köp en riktig TV)

    Äpplen blir gamla o ruttnar höhö KräksSkrattande

  • Anonym (PäronTV)
    Anonym (T) skrev 2023-01-05 09:23:18 följande:

    Det var ju glada nyheter angående chromecasten. Laddar man ner appar till chromecasten precis som man gör till Apple TV i och med att man inte längre behöver någon mobil? 
    Spotify finns på min Apple TV, dock lyssnar jag sällan på det genom Apple TV:n för det går ju
    inte att se på något då. 


    Ja, man laddar ner appar. Det finns en hel del förinstallerat, såsom svtplay, netflix, spotify etc.

    För att ladda ner appar måste man kanske ha google-konto. (Jag kom aldrig så långt.)

    Så AppleTV har Spotify nu, blir ju toppen!

  • Anonym tipsare

    Vill ha en Apple TV Flört men tack för tips om alternativ. Jag kan köpa den för 2000, men tänkte om man lika gärna kan försöka hitta en äldre modell billigare och vad det egentligen är för skillnad på modellerna? 

  • SprucknaGummit

    Har du en smart-tv så slipper du äppel-lådan..

    Då har du alla dessa appar inbyggda i Tv´n..
    Har du/Skaffar du en Android-TV så finns oftast alla svenska appar att tillgå helt gratis..
    Du måste ändå skaffa nya konton till apparna då ditt ex- knappast ger bort sina konton till detta ändamål.. Cool

  • Tobbana
    SprucknaGummit skrev 2023-01-18 16:06:58 följande:

    Har du en smart-tv så slipper du äppel-lådan..

    Då har du alla dessa appar inbyggda i Tv´n..
    Har du/Skaffar du en Android-TV så finns oftast alla svenska appar att tillgå helt gratis..
    Du måste ändå skaffa nya konton till apparna då ditt ex- knappast ger bort sina konton till detta ändamål.. Cool


    Håller med så länge man tittar på film och serier. Om man vill se sportsändningar så är Apple-tv mycket bättre även om apparna i både Samsung och Philips smart -tv:s har blivit mycket bättre de senaste åren när det gäller sportsändningar 
Svar på tråden Vilken Apple TV ska man köpa?