• Anonym (Frågande.)

    Var går gränsen?

    Hej , skulle ni acceptera att er partner(jag kvinna, partner man) delar med sig till en tidigare älskarinna som nu ärcen nära bän om ert sexliv. Hut många gånger du kommer etc?
    Skulle ni också acceptera att er partner pratar sex med andra kvinnor, frågar om de fått sex etc?

  • Svar på tråden Var går gränsen?
  • Anonym (Nope)

    Nej. Det tyder på att relationen inte är så seriös. 
    Om man tycker det är jättenaturligt att dela med sig av sånt till en kompis så måste man checka av först att partnern tycker att det är okej.

    För mig kan han få dela med sig till sin manliga bästa vän, men ingen annan.

    En annan sak är om man själv är med i diskussionen och man delar med sig tillsammans. Men även då behöver man ju ha lite pratat igenom innan vad som är okej att säga vidare. På ett ungefär.

  • Anonym (Nej)

    Naturligtvis inte. De skulle inte ens ha kontakt. Sådan intim information diskuterar man inte ens med sina närmaste vänner.

  • Anonym (Maria2)

    Nej, såvida det inte är i samförstånd så är det inte OK att lämna ut andra människor på det sättet. Det är ju skillnad om man i diskussion nämner någon erfarenhet men att man låter personen det gäller vara anonym.

  • Anonym (Miss Demeanor)

    Nej.

    Aldrig tala om intima saker ang. partnern för varken ex eller vänner.

    Man kan diskutera sex allmänt och berätta vad man själv gillar, men inte outa en annan persons innersta, det är bara taskigt och illojalt (om de inte har sagt att de är okej med det).

  • Tukt

    Som Maria2 skriver ovan så tämligen olämpligt rent generellt. Sedan finns det såklart de som har en väldigt soft syn på ex och sex. Men för flertalet är det nog en smula kladdigt.

  • Anonym (jag)
    Anonym (Frågande.) skrev 2023-01-05 12:34:56 följande:
    Var går gränsen?

    Hej , skulle ni acceptera att er partner(jag kvinna, partner man) delar med sig till en tidigare älskarinna som nu ärcen nära bän om ert sexliv. Hut många gånger du kommer etc?
    Skulle ni också acceptera att er partner pratar sex med andra kvinnor, frågar om de fått sex etc?


    Nej det skulle jag inte och skulle jag få reda på att min partner håll på så så skulle jag be henne dra omgående.
Svar på tråden Var går gränsen?