• InANutshell

Vill göra min fru svartsjuk.

Hej. 

jag är gift med mamman till mina 2 barn. Vi har det bra med hus och mycket vänner och semestrar. Men tyvärr har vi under en längre tid haft problem med sexet. 

Hon har helt tappat lusten. detta har pågått i ca 3år. Vi har pratat om det timtals utan några resultat. För ca 7 månader sedan slutade jag ta initiativ som ett experiment  och detta har resulterat i att vi inte längre har sex. Vi har inte längre någon närhet över huvudtaget. 

Sista gången vi pratade om det sa hon rakt ut att jag får ligga med andra om jag måste ha sex. Problemet är ju att jag inte vill ha sex med någon annan. 

Att skilja sig är ju ett alternativ men jag älskar jag henne fortfarande. Och att förstöra en familj bara för att jag vill ha närhet känns bara löjligt. 

Så min plan är att träffa någon att hänga med utan att ha sex för att göra henne svartsjuk. Så hon inser att hon kan förlora mig. Men var träffar man någon idag? Jag är 36år och bor i en ganska liten stad. Man vill ju inte hänga ut sig med bild och namn på tinder direkt. Folk hade ju känt igen mig. Sen vad skulle man skriva?

?Jag vill träffa någon som är trevlig och kul att hänga med utan att ha sex. Relationen kommer inte leda någonstans för att jag vill fortfarande vara gift med med min fru. Så när vi har hängt ett tag så hörs vi inte mer. ?😂
    känns inte som att så många tjejer skulle nappa på de annonsen

kom gärna med tips hur ni hade gjort i min situation

• Svar på tråden Vill göra min fru svartsjuk.
  • Anonym (Näsvis)

Hon kanske ligger med någon annan. Tänkt på det?

• Anonym (äää)

Om det bara ska handla om att göra frun svartsjuk behöver du väl inte ens träffa någon på riktigt. Bara ljug om det, låtsas som att du har mött någon. 

• Anonym (Varför)

Har du frågat henne varför hon inte vill vara intim? Njöt hon av sexet? Hur är hennes känslor för dig? 

Jag tycker det låter som att ni borde prata. Hon verkar inte ha problem med att du träffar andra så hon kanske har tappat känslorna för dig? 

• Ascendere

Idiotiskt move. Du är 100% reaktiv och allt du gör bygger på vad din fru känner och väljer att göra.
    Bygg upp dig själv istället och staka ut riktningen för det liv du vill leva så kanske hon hakar på, eller kanske inte. 

• InANutshell
    Anonym (Näsvis) skrev 2023-01-05 15:03:57 följande:

Hon kanske ligger med någon annan. Tänkt på det?

Nej det tror jag inte. Och om så var fallet så hade det självklart gjort ont men då hade jag kunnat gå vidare.
  • Accio

Personligen tycker jag att det är bättre att lösa problemet än att göra någon svartsjuk osv. Om hon säger att du kan ligga med andra så vet hon ju att det också finns en risk att du utvecklar känslor för någon annan. Jag tror därför inte att det löser något att skaffa en tjejkompis för att göra henne svartsjuk och få en förändring på situationen.

Vill du att hon ska börja ligga med dig, trots att hon egentligen inte är sugen, bara för att hon är rädd att förlora dig? Eller vill du att hon ska ligga för att hon är sugen och faktiskt vill? Jag hoppas att du hellre vill det andra alternativet, efter att du säger att du älskar henne. 

Ni behöver lösa problemet på rätt sätt. Vad är viktig för henne? Komplimanger och kramar? Ge henne det! Rosor och resor? Ge henne det! Visa henne att du älskar henne och hennes personlighet (även om hon vet att du gör det för att du SÄGER det, så måste man också VISA henne det). Du kanske redan gör det iofs. Men jag tror att ett förhållande som har uppskattning också har de intima stunderna. 

Vad beror hennes minskade lust på? Har hon sagt det? Vet hon det? Har du frågat? Om inte. Gör det. Ni kanske behöver gå och prata med någon, gå parterapi t.ex. 
    Jag tror det är betydligt bättre lösningar än att göra henne svartsjuk.

• Avenia

Du verkar vara en genuin kille. Du vill inte bedra din fru, bara få henne att inse att hon kan förlora dig om hon inte gör eftergifter. Vet du hennes skäl till att inte vilja ha sex?

• InANutshell
    Accio skrev 2023-01-05 15:23:20 följande:

Personligen tycker jag att det är bättre att lösa problemet än att göra någon svartsjuk osv. Om hon säger att du kan ligga med andra så vet hon ju att det också finns en risk att du utvecklar känslor för någon annan. Jag tror därför inte att det löser något att skaffa en tjejkompis för att göra henne svartsjuk och få en förändring på situationen.

Vill du att hon ska börja ligga med dig, trots att hon egentligen inte är sugen, bara för att hon är rädd att förlora dig? Eller vill du att hon ska ligga för att hon är sugen och faktiskt vill? Jag hoppas att du hellre vill det andra alternativet, efter att du säger att du älskar henne. 

Ni behöver lösa problemet på rätt sätt. Vad är viktig för henne? Komplimanger och kramar? Ge henne det! Rosor och resor? Ge henne det! Visa henne att du älskar henne och hennes personlighet (även om hon vet att du gör det för att du SÄGER det, så måste man också VISA henne det). Du kanske redan gör det iofs. Men jag tror att ett förhållande som har uppskattning också har de intima stunderna. 

Vad beror hennes minskade lust på? Har hon sagt det? Vet hon det? Har du frågat? Om inte. Gör det. Ni kanske behöver gå och prata med någon, gå parterapi t.ex. 
    Jag tror det är betydligt bättre lösningar än att göra henne svartsjuk.

Tack för tipsen. Vi har pratat mycket om det du skriver om. Jag vill ju så klart inte att hon ska ligga med mig bara för att jag vill. Jag visar min uppskattning hela tiden med blommor och kärleksfulla sms och någon spontan barnvakt så att vi kan göra nått bara vi. Ska nog försöka boka in en parterapi ändå. 
  • Anonym (Kimchi)

Dålig kommunikation. Ni måste prata med varandra. Betts vad du önskar och vill ha. Lyssna på vad hon säger. Inget anklagande, dömande eller skitkastande. Från någon av er. Gör en plan om hur ni ska närma er varandra. Hår inte att bara börja ligga rakt av igen. Fungerar inget så diskutera en separation. Ge fan i att knulla bredvid. Det löser inget. Absolut inget. 

• Anonym (?)

Att göra henne svartsjuk kan ju vara den trigger hon väntar på för att lämna.
    "Skulden" hamnar på dig för att du var "otrogen"
    Jag skulle inre chansa. Bättre att avsluta själv och hitta någon man lirar med.

• Tecum
    InANutshell skrev 2023-01-05 15:41:39 följande:
    Tack för tipsen. Vi har pratat mycket om det du skriver om. Jag vill ju så klart inte att hon ska ligga med mig bara för att jag vill. Jag visar min uppskattning hela tiden med blommor och kärleksfulla sms och någon spontan barnvakt så att vi kan göra nått bara vi. Ska nog försöka boka in en parterapi ändå. 
    Men att visa din uppskattning på det sätt  du skriver innebär indirekt att du accepterat läget. Hon har varit tydlig, hon vil inte ha mer sex - med dig... Då hjälper det inte att smöra. Parterapi är en bra idé men tror du verkligen att hon kommer att engagera sig i det även om hon går med på det? Det funkar ju bra som det är för henne.

Knepet med att göra henne svartsjuk är värt att prova. Antingen kan du försöka träffa någon på nätet anonymt eller på behörigt avstånd från där du bor. Eller helt enkelt fejka, låtsas att du har kontakt med en trevlig kvinna. Smussla med telefonen, sitt ofta vid datorn, skratta lite för dig själv ibland, var allmänt frånvarande, nämn henne ibland, "xx sa det och det". Kanske behöver hon rent praktiskt inse att hon kan förlora dig till en annan. Nu tar hon dig för given.
    Men det kan också vara så att hon inte bryr sig om du går eller ej. Men då vet du och kan agera utifrån det.
  • Anonym (Urusel plan)

Din fru kommer inte att tända på dig bara för att du låtsas ha en älskarinna. Hon kommer bara att snedtända på din låtsas affär och du får skurk rollen som den som sabbade familjen. Dubbelt dumt när du inte ens får något ut av det.

• Anonym (A)
    Anonym (Urusel plan) skrev 2023-01-05 18:54:33 följande:
    Din fru kommer inte att tända på dig bara för att du låtsas ha en älskarinna. Hon kommer bara att snedtända på din låtsas affär och du får skurk rollen som den som sabbade familjen. Dubbelt dumt när du inte ens får något ut av det.
    Instämmer
  • Anonym (Man)

Har TS kvinna sagt att han får ligga med andra så kan hon väl inte komma och säga efteråt att han förstört förhållandet. Det kanske är det hon vill ha, en tillfredsställd och nöjd man som inte kräver eller efterfrågar sex från henne. Hon får det kärleksfulla i förhållandet och ni kan leva som ett par som idag. Man kan ha sex utan känslor och det går att skilja på sex och kärlek. Jag tycker TS ska prata med sin fru om hon verkligen vill att han har sex med andra och om det innebär att de kan fortsätta vara ett par. Sätt upp regler - du får inte träffa någon som påverkar ert förhållande. Har ni bestämt att göra något träffar du ingen annan. Du kanske ska meddela när du träffar henne, eller så vill hon inte veta något - detta bestämmer ni tillsammans hur ni vill ha det. 

• Tecum
    Anonym (Urusel plan) skrev 2023-01-05 18:54:33 följande:
    Varför skulle hon snedtända, hon vill ju att han ska ha sex med andra?

Vad ska TS göra då, att avvakta utan tjat och att uppvakta fungerar bevisligen inte? Hon har ju bestämt sig för att inte ha sex mer, nu får hon som hon vill om TS  inte gör något.

Det bästa vore om hon ville ha skilsmässa, då får bägge chansen till ett sexliv. TS orkar ju inte ta det steget.
Svar på tråden Vill göra min fru svartsjuk.