• gosing

    Galet illamående + blödning

    Har varit illamående i 5 dagar dygnet runt, inte kräkts. Hade BM igår men tänkte jag måste vara gravid så dåligt som jag mår. Tog tom ett RFSU-test igår men det var negativt och idag har det kommit en blödning. Blödningen är sparsammare än normalt men samtidigt har min mens varit underlig sen jag fick barn för ett år sedan, så vet inte vad jag ska jämföra med länge. men det har liksom räckt med tunnaste bindan som finns att köpa. 


    Mår just nu kasst, så trött och mår illa och kan inte förstå varför. Någon annan som fått ett plus senare eller varit med om liknande och varit gravid? 

    Är det enda jag kan tänka mig att det är nämligen?

  • Svar på tråden Galet illamående + blödning
  • svansmamman
    gosing skrev 2023-01-05 16:41:39 följande:
    Galet illamående + blödning

    Har varit illamående i 5 dagar dygnet runt, inte kräkts. Hade BM igår men tänkte jag måste vara gravid så dåligt som jag mår. Tog tom ett RFSU-test igår men det var negativt och idag har det kommit en blödning. Blödningen är sparsammare än normalt men samtidigt har min mens varit underlig sen jag fick barn för ett år sedan, så vet inte vad jag ska jämföra med länge. men det har liksom räckt med tunnaste bindan som finns att köpa. 


    Mår just nu kasst, så trött och mår illa och kan inte förstå varför. Någon annan som fått ett plus senare eller varit med om liknande och varit gravid? 

    Är det enda jag kan tänka mig att det är nämligen?


    Om måendet du beskriver skulle bero på en graviditet hade ett gravtest visat positivt. Så med tanke på det kan man nog vara ganska säker på att ditt mående inte är kopplat till en graviditet. Mensen kan ju förändras efter en graviditet, så kanske är det den enkla förklaringen till blödningen. Illamående kan man också vara av flera skäl. 


    Jag hoppas det reder ut sig för dig! 

Svar på tråden Galet illamående + blödning