• Anonym (Ornormal)

Vill ha flicka efter 2st pojkar

Nu vill jag inte ha pekpinnar. Men könner någon igen sig i att man verkligeb löngtar efter att få en dotter särskilt efter 2st pojkar?

• Svar på tråden Vill ha flicka efter 2st pojkar
  • ulderborna

Hej! 

åhhhhja!! Känner så igen mig. Har två pojkar (9 och 11 år) 

drömmen om en flicka har ALLTID funnits hos mig, långt innan jag fick barn och jag själv var flicka. Jag fantiserade om att få köpa mina klänningar, fixa håret. Mfl få en mini me liksom. 

jag har tyvärr också fått höra av en del. uttryck Som ?önskar du inte att du fick en av varje?? ?ska ni inte försöka igen så ni får en flicka?? Mfl. 

tyvärr är en del människor okänsliga och kanske inte tänker på hur dom uttrycker sig. Klart som sjutton att dom allra flesta vill ha en av varje. (Även fast det såklart är viktigaste att barnet är friskt!!) 

jag tycker inte det är skam eller dåligt att få önska sig ett kön eller hur man skulle vilja ha det. Man älskar ju inte sina  nuvarande barn mindre för det. 

har två systrar och en bror och vi systrar var och är väldigt tajta med varandra och jag har alltid varit närmare min mamma än pappa, det har kännt så naturligt för mig.. 

Min sambo och jag har bestämt oss att inte skaffa ett tredje barn. Känner att jag inte kommer orka med ett tredje barn, våra pojkar har och kräver fortfarande fruktansvärt mycket energi från oss av olika anledningar. 

Drömmen om en flicka kommer alltid finnas hos mig men ödet ville något annat. Jag får hoppas att jag får uppleva barnbarn i framtiden och kanske då får jag uppleva en flicka 😊

ta hand dom dig. 

• Anonym (Herewegoagain)

Det finns flera stycken liknande trådar om detta här på FL, sök bara :)

• Anonym (Yes box)

Det är nog många som känner som dig och som vill ha barn av bägge könen men inte säger det, särskilt om man har två av samma kön. Det anses lite tabu och kärringarna på FL går bananas

• Anonym (Förälder)

Visst fanns det en liten önskan o längtan efter en liten flicka men ut kom den tredje pojken och nu bryr jag mig inte alls,  skulle inte byta honom .

• Anonym (Förälder)

Sen har jag fått frågan om vi inte ska försöka igen men nej tack . Får väl se om det kanske blir några barnbarn som bir flickor istället.... 

Jag har varit gravid 4 gånger och alla har varit pojkar, maken har lyckats göra 5 pojkar (har en son sen innan)
    Men konstigt det där hur det blir.... 
    Har en kompis som har 3 flickor 
    Mina föräldrar har båda pojkar o flickor , makens föräldrar  har en av varje. 

Svar på tråden Vill ha flicka efter 2st pojkar