• Trooi

    Lunginflammation

    Någon som har haft lunginflammation orskad av hemophilius influanzae?

  • Svar på tråden Lunginflammation
  • Trooi

    Tack för svar. Fick du några men av det? Jag hade influensa först som utvecklades till lunginflammation. Frisk annars. När jag googlar runt på just den bakterien så verkar det typ mest småbarn och äldre, sköra personer som blir sjuka av den. Så har lite ångest just nu vad det innebär 😕

  • MySecret

    Jag hade den ihop med Mycoplasma, blev jätte sjuk och var inlagd med syrgas i en vecka. Hade inga andra sjukdomar innan utan det startade som en vanlig förkylning med feber. Har inga men av lunginflammationen i sig men av antibiotikan. Jag utvecklade intrakraniell hypertension, högt tryck i huvudet. 

    Jag fick höra att barn kan vara friska bärare av den så troligtvis fick jag det av att ett barn nös eller dyl på mig. Tror jag blev så pass dålig pga att jag hade mer än en bakterie. 

  • Trooi

    Tråkigt med biverkan av antibiotikan, men skönt iaf att lunginflammationen inte gav några men. 


    Trodde i princip att det bara var äldre och andra riskgrupper som fick lunginflammation, men hade tydligen fel. Jag mår bättre nu. Försöker att inte oroa mig men lite svårt. 

  • MySecret

    Det är tydligen väldigt.ovanligt att få lunginflammation av den bakterien, så vi är väl unika både du och jag, hehe. 

    Skönt att du mår.bättre nu, tror inte du behöver oroa dig. Men du kan be om en lungröntgen om.några månader om du fortfarande oroar dig då. Mina lungor är tipp topp. 

Svar på tråden Lunginflammation