• Anonym (Ville Vonka)

    Mörk choklad eller mjölkchoklad?

    Tungan ute
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mörk choklad eller mjölkchoklad?
  • Anonym (???)

    Varför ligger detta i sex-kategoin? 
    För du har väl inte använt mat som någon slags omskrivning för hudfärger? 

  • Tukt
    Anonym (???) skrev 2023-01-08 10:47:15 följande:

    Varför ligger detta i sex-kategoin? 
    För du har väl inte använt mat som någon slags omskrivning för hudfärger? 


    Choklad anses ofta som något man förför med. Ett kärlekens godis. Kanske är det just det TS menar. Även om jag själv röstar på ren klumpighet! ;)
  • Anonym (Gaytiramisu)

    Som liten twink och till hälften rasifierad vill jag ha en vikingabärsärk och en zulukrigare samtidigt i en gaytiramisu med tre olika lager, där det ljusbruna lagret är väldigt mycket mindre och nästan försvinner mellan det ljusa och det mörka.

  • Anonym (Ville Vonka)
    Anonym (???) skrev 2023-01-08 10:47:15 följande:

    Varför ligger detta i sex-kategoin? 
    För du har väl inte använt mat som någon slags omskrivning för hudfärger? 


    Kunde inte göra omröstning i andra kategorier. Men nu ser jag att man kan tolka det sexuellt också haha FörvånadSkrattande
  • 19Richie88
    Anonym (Ville Vonka) skrev 2023-01-08 12:44:18 följande:
    Kunde inte göra omröstning i andra kategorier. Men nu ser jag att man kan tolka det sexuellt också haha FörvånadSkrattande
    Hahaha.. If u only know.. ibland hur folk tänker liksom!?
    Men, Ha det bäst. Tja.
  • Anonym (Björn)

    Mjölkchoklad är för barn. 
    Mörk choklad är för vuxna. 

  • Anonym (Ville Vonka)
    Anonym (Björn) skrev 2023-01-08 12:56:59 följande:

    Mjölkchoklad är för barn. 
    Mörk choklad är för vuxna. 


    Då är jag ett barn NalleBaby
  • Anonym (Ville Vonka)
    19Richie88 skrev 2023-01-08 12:54:51 följande:
    Hahaha.. If u only know.. ibland hur folk tänker liksom!?
    Men, Ha det bäst. Tja.
    Snuskig fantasi folk har haha Glad Ha det bra du med!
  • Anonym (90%)

    Minst 85-procentig choklad. Allt annat är för sött.

  • Anonym (Gaytiramisu)

    Så ni pratar om faktisk choklad? Ok då, misstolka de litegrann. Är inte så mycket för choklad när jag är sugen på nått godis/söt så är jag barnsligt förtjust i efterrätten Tiramisu.

  • Anonym (.)
    Anonym (Ville Vonka) skrev 2023-01-08 13:01:52 följande:
    Snuskig fantasi folk har haha Glad Ha det bra du med!
    Känns som att det är; Det man lever för ibland.. liksom.
    Hopp och humor, därmed Snusk-humor.. är det sista som ska överge en människa. om du frågar mig.

    Men klart, om vi ska vara seriösa i en sekund, så det sista, som föregående skrev ..håller jag med dig. 75% är jättegott självfallet.
    Klart att det Inte ska vara för sött.

    Marabou mjölkchoklad ..hjälp! den utvecklar man ju snart allvarliga hjärtfel på, utav att äta. Ett ord där, Socker. Jösses. Nä, det går inte.
    Mer och mer man fortfarande, och ju äldre man blir.. så går det mer o mer över i att Mörkare blir Chokladen.. Hellre lite mer kakao alla dagar i veckan.
  • Anonym (Björn)
    Anonym (Ville Vonka) skrev 2023-01-08 13:01:13 följande:
    Då är jag ett barn NalleBaby
    Dags att växa upp då. Det är ett val. De flesta barn väljer oboy framför kaffe och läsk framför vin. Sedan bestämmer sig de flesta av barnen för att bli vuxna och byter dryck oavsett vad de gillar. Efter ett tag vill ingen gå tillbaka även om de fått.

    Samma sak med choklad.
  • flygrl

    Jag kan uppskatta både mjölkchoklad, mörk choklad och vit choklad. Det ena utesluter liksom inte det andra. Men jag vill helst inte att chokladen är enbart sliskigt söt som tyvärr en del mjölkchoklad och vit choklad kan va. Helst ska det finnas lite sälta med i botten för att typ balansera.


    Men inget fel på t.ex. original-Tobleronen som ju är mjölkchoklad eller Marabou Schweizernöt, Apelsinkrokant eller Noblesse eller Ritter Sport Honey Salted Almond. Eller Marabou Darkmilk som jü är mörkare mjölkchoklad.


    Bland mörk choklad är Lindt Excellence Salty Liquorice och A Touch Of Sea Salt några favoriter. Ska faktiskt prova Lindt Excellence Dark Intense Fig nästa gång. Tror den kan va riktigt god!

    Vit choklad jag gillar är t.ex. vit Toblerone och så nån tysk luftig variant som brorsans tyska flickvän bjöd mig på (minns inte va den hette).

    Fan va gott det är med choklad asså!

  • Anonym (Chokladprinsen)
    flygrl skrev 2023-01-12 23:59:31 följande:

    Jag kan uppskatta både mjölkchoklad, mörk choklad och vit choklad. Det ena utesluter liksom inte det andra. Men jag vill helst inte att chokladen är enbart sliskigt söt som tyvärr en del mjölkchoklad och vit choklad kan va. Helst ska det finnas lite sälta med i botten för att typ balansera.


    Men inget fel på t.ex. original-Tobleronen som ju är mjölkchoklad eller Marabou Schweizernöt, Apelsinkrokant eller Noblesse eller Ritter Sport Honey Salted Almond. Eller Marabou Darkmilk som jü är mörkare mjölkchoklad.


    Bland mörk choklad är Lindt Excellence Salty Liquorice och A Touch Of Sea Salt några favoriter. Ska faktiskt prova Lindt Excellence Dark Intense Fig nästa gång. Tror den kan va riktigt god!

    Vit choklad jag gillar är t.ex. vit Toblerone och så nån tysk luftig variant som brorsans tyska flickvän bjöd mig på (minns inte va den hette).

    Fan va gott det är med choklad asså!


    Toblerone, Noblesse, Nöten och Apelsinen funkar.
    Vit choklad är direkt från helvetet, så där kan den stanna.
    Det enda rätta är:
    1. Snickers
    2. Marabou Helnöt

    /Prinsen
  • Anonym (Grabben med choklad i)

    Snickers rules. Nr 1 i världen Tungan ute

  • flygrl
    Anonym (Chokladprinsen) skrev 2023-01-13 06:57:05 följande:
    Toblerone, Noblesse, Nöten och Apelsinen funkar.
    Vit choklad är direkt från helvetet, så där kan den stanna.
    Det enda rätta är:
    1. Snickers
    2. Marabou Helnöt

    /Prinsen
    Marabou Helnöt är absolut god. Och Snickers nån gång ibland.
    Sen gillar jag Fazers lakritsfyllda mjölkchoklad med, godare än Marabous motsvarighet imho.
Svar på tråden Mörk choklad eller mjölkchoklad?