• Sun 8 Jan 2023 21:27
    5999 visningar
    9 svar
    9
    5999

    Hogwarts legacy

    Det här spelet verkar EPISKT! På riktigt, så verkar detta spel bli det bästa HP-spelet, och ett jävligt bra spel överlag. 

    Är du taggad för att spela det? Eller snarare, hur taggad är du? 

  • Svar på tråden Hogwarts legacy
  • Thu 19 Jan 2023 17:47
    #1

    Puff. 

  • Thu 19 Jan 2023 19:54
    #2

    Vad är det som är så speciellt med det spelet då? Jag tycker det ser ut som de flesta andra i liknande kategori.

  • Fri 27 Jan 2023 07:24
    #3

    Men JA! Det verkar ju bli heeeeelt galet najs. Lite open world osv. När jag var liten så spelade jag Harry Potter på PC, sååå dålig grafik och så haha. Men jag minns att jag hade SÅ roligt. Jag längtar verkligen tills nya spelet släpps!

  • Fri 27 Jan 2023 10:24
    #4
    +1

    Jag tycker alla nya spel som är "open world- göra massa oviktiga saker för att klara av en lista" - spel inte är så roliga och tycker inte det är en bra trend inom spelvärlden.

    Jag minns när jag själv var barn och spelade spel, då spelade man för att det var kul att spela. Nu när mina barn spelar spel frågar de hela tiden "okej, vad får man om man gör X i spelet?" De försöker få ut en belöning av spelet även om spelet i sig inte är kul.
    Mitt äldsta barn har känt sig "tvungen" att spela ett spel enbart för att klara av dagliga utmaningar (som spelet lägger in så barnen ska spela mer).

    Detta leder till att spel (som hogwarts legacy) trots sin fina grafik och säkert häftiga värld innehåller en lång checklista på saker man ska göra (samla 25 grissvansar, plocka tio ogräs) för att få en belöning. Det är också mycket lättare att skapa spel på detta sätt än att göra ett spel som faktiskt är roligt att spela. Många spelare kommer heller inte känna skillnaden.

    Spelet spelas för att nå en belöning, inte för att aktiviteten själv är kul.

    Lite negativ post, men om du har kul med spelet är jag såklart glad. Jag försöker få mina barn att spela mer "klassiska" som inte "mutar" barnet för att fortsätta spela.

  • Aredhe­l
    Fri 17 Feb 2023 17:27
    #5

    Är ju nyfiken! Har du spelat det ännu? Jag funderar på att köpa det men är lite fundersam, kostar ju ändå lite. 

  • Ccplus
    Fri 17 Feb 2023 17:40
    #6

    Är du ett stort harry potter fan så är det värt varenda krona.. För det finns inget harry potter spel ute som är lika stort eller ens liknar det än.

    Men det är också det som är delen av problemet. Med den prislappen så är det harry potter fans som är targeted.. Inte till för någon som bara sett en half film och blivit uttråkad utav det.
     

    Men har du nördat Harry potter böcker och drömt om det i din ungdom. Go for it!


    Aredhel skrev 2023-02-17 17:27:54 följande:

    Är ju nyfiken! Har du spelat det ännu? Jag funderar på att köpa det men är lite fundersam, kostar ju ändå lite. 


  • Aredhe­l
    Fri 17 Feb 2023 20:46
    #7
    Ccplus skrev 2023-02-17 17:40:32 följande:

    Är du ett stort harry potter fan så är det värt varenda krona.. För det finns inget harry potter spel ute som är lika stort eller ens liknar det än.

    Men det är också det som är delen av problemet. Med den prislappen så är det harry potter fans som är targeted.. Inte till för någon som bara sett en half film och blivit uttråkad utav det.
     

    Men har du nördat Harry potter böcker och drömt om det i din ungdom. Go for it!


    Ja visst tycker jag om Harry Potter! Alltid varit ett fan av filmerna, tyvärr inte böckerna eftersom jag inte gillar att läsa. 


    Vi hade ett gammalt PS1 för 100 år sen och då hade vi Harry Potter och Hemligheternas Kammare och har drömt om att få uppleva det igen. Åh sån nostalgi. Blir nog att köpa imorgonSkrattande

  • Ccplus
    Fri 17 Feb 2023 20:56
    #8
    Aredhel skrev 2023-02-17 20:46:26 följande:

    Ja visst tycker jag om Harry Potter! Alltid varit ett fan av filmerna, tyvärr inte böckerna eftersom jag inte gillar att läsa. 


    Vi hade ett gammalt PS1 för 100 år sen och då hade vi Harry Potter och Hemligheternas Kammare och har drömt om att få uppleva det igen. Åh sån nostalgi. Blir nog att köpa imorgonSkrattande


    Jo men dåså! Då tycker jag du ska go for it..

    Satt och funderade på vem det här spelet hade passat till perfekt. Och kom o tänka på min kusin.. Hon satt också och spelade dom där spelen på datorn för typ 100 år sedan. Läste igenom böckerna och allting.. 

    Tyvärr har hon ju ingen dator längre, skulle man köpa det i julklapp får man ju lov o köpa med en pc.. 
  • Mon 7 Aug 2023 19:06
    #9

    Är lite sen på tråden, men är verkligen besatt av Harry Potter och har naturligtvis skaffat mig Hogwarts Legacy. Jag älskar spelet då jag som liten alltid drömt om att få gå på Hogwarts som elev, vilket man får göra i spelet. Rekommenderar!

Svar på tråden Hogwarts legacy