• Oren

    Jag mår dåligt när vi sover tillsammans

    Hej! 


    Efter 10 månader som ett par (vi bor inte ihop) de senaste halvår kämpat jag för att ha sex minst 1 ggr/vecka. Det kommit från 3-4 ggr/v i början till en 5 min per 10 dagar i dagsläget . Varje kväll väntade jag att kanske idag, inatt eller på morgonen ska vi ha sex?men nej, nej, nej
    4 månader sen gjorde jag en bukplastilk och fick min fin mage tillbaka. Det hjälpte inte alls. Snarare tvärtom. Sexet blev ännu sällan.
    För en månad sedan började jag må dåligt när vi sover tillsammans att han vill inte ha mig? pga att jag kanske är: gammal? Fet? Okvinnlig? Osexigt? 


    Nu vill jag försöka undvika att sova med han för att inte må dåligt och inte tjata om sex anymore. 


    Han är underbar, jag älskar honom och vill vara med han, men sex är super viktigt för mig å det vet han om. Vi är 40+ båda och troligen kommer aldrig flytta ihop pga omständigheter.

    Vad ska jag göra? Vänja mig att leva utan sex? Lämna honom? Be han att ta testosteron? Något annat?

  • Svar på tråden Jag mår dåligt när vi sover tillsammans
  • Anonym (Kim)

    Att tjata är det osexigaste som finns. Bekräftelsekåthet likaså. 


    Du säger att ni pratat. Men har ni verkligen lyssnat på varandra. Kommit fram till en gemensam plan? Hur ni båda ska ta initiativ till sex? Att inte sura om den andre parten inte är sugen just då. Att ligga bredvid och gråta är fan patetiskt. Skärp dig! Du är ju vuxen för fan. Om ditt behov är större så går du faktiskt onanera mer. Du kommer att sänka relationen med ditt beteende. 

  • Tom Araya
    Oren skrev 2023-01-09 00:11:24 följande:

    Ja, vi pratar om sex och jag säger rakt i om mina behov för att må bra - 2 ggr/v. Hans anledningar att inte ha sex är stressad, trött efter jobbet, måste vakna tidigt, vi bor ju inte ihop, jag kom till han för sent osv.
    Så här ser det ut: vi träffas efter jobbet varje kväll vv (när jag är barnledig), äter middag med vin och tittar på en film, sen lägger oss och han somnar. Då kommer mina tankar om sex och varför vill han inte ha mig? ?
    Den senaste månad tappade jag lusten totalt och vill inte alls ha sex. Jag blir bara ledsen och gråter i sängen medan han sover.
    Han säger att han vill ha mig och att jag är väldigt sexig osv, men det spelar ingen roll för mig längre. Det finns inget bakom dessa ord.
    Om två dagar ses vi igen efter en lång uppehåll, men jag vill inte sova med han och vill inte prata mer om sex. Det hjälper inte tyvärr.


    Tar du själv något initiativ någon gång?

    Har ni provat att ha sex först och ta det med middag, vin och film efter?

    Hur är det på helgerna, likadant?
  • Kotten23

    Klä av dig naken, ställ dig på alla fyra låt han spana in din fitta, vill han fortfarande inte ha sex, då skaffar duben nytt ligg 

  • Anonym (+++)

    Varför gjorde du bukplastiken? Du skriver att du inte känner dig kvinnlig, fin etc nu efter operationen om jag förstod rätt?
    För mig visar texten att det nog inte (enbart) handlar om honom, utan om dig själv också. Vad handlar om din mage, din operation och känslan av att inte duga (det kanske inte beror på mannen i sängen bredvid dig utan hade kanske känts så med en annan man också)?

    Sedan kan det vara så enkelt som att ni varit ihop en längre tid nu, han kanske inte är lika översvallande intresserad som i början. Vanligt att det kan bli så. 

    Men du skriver att du sista månaden inte vill ha sex och att hans ord inte duger. Varför duger de inte? Här måste du faktiskt granska noggrant, och inte bara påstå att det beror på honom. Jag tycker det låter väldigt mycket som att det beror på dig, och att du inte känner dig fin/vågar inte osv. Jag kan ha fel, och jag skriver det inte för att vara elak, men jag hoppas att du förstår. 

  • Anonym (123)
    Oren skrev 2023-01-08 22:11:55 följande:
    Jag mår dåligt när vi sover tillsammans

    Hej! 


    Efter 10 månader som ett par (vi bor inte ihop) de senaste halvår kämpat jag för att ha sex minst 1 ggr/vecka. Det kommit från 3-4 ggr/v i början till en 5 min per 10 dagar i dagsläget . Varje kväll väntade jag att kanske idag, inatt eller på morgonen ska vi ha sex?men nej, nej, nej
    4 månader sen gjorde jag en bukplastilk och fick min fin mage tillbaka. Det hjälpte inte alls. Snarare tvärtom. Sexet blev ännu sällan.
    För en månad sedan började jag må dåligt när vi sover tillsammans att han vill inte ha mig? pga att jag kanske är: gammal? Fet? Okvinnlig? Osexigt? 


    Nu vill jag försöka undvika att sova med han för att inte må dåligt och inte tjata om sex anymore. 


    Han är underbar, jag älskar honom och vill vara med han, men sex är super viktigt för mig å det vet han om. Vi är 40+ båda och troligen kommer aldrig flytta ihop pga omständigheter.

    Vad ska jag göra? Vänja mig att leva utan sex? Lämna honom? Be han att ta testosteron? Något annat?


    Tycker det låter helt normalt att gå från 3-4 gånger i veckan till ca 1 när man varit ihop ett tag. Den första förälskelsen med tillhörande kemikalier är borta och då brukar det klinga av för många.

    Jag ligger hela tiden i början av ett förhållande, men efter ett tag räcker det gott och väl med en gång i veckan.

    Vill du ha mer sex längre fram i förhållandet ska du kanske se dig om efter någon som sätter på dig 4 gånger om dagen i början istället.
  • Anonym (A)
    Anonym (Separat) skrev 2023-01-09 08:19:15 följande:
    Många sover bäst när dom sover i separata rum.
    Och det här med attraktion bör komma naturligt. Ibland växer man ifrån varandra.
    +1
  • Anonym (Man)
    Kotten23 skrev 2023-01-10 08:23:08 följande:

    Klä av dig naken, ställ dig på alla fyra låt han spana in din fitta, vill han fortfarande inte ha sex, då skaffar du ett nytt ligg 


    1+
  • Oren
    Anonym (Kim) skrev 2023-01-10 07:04:19 följande:

    Att tjata är det osexigaste som finns. Bekräftelsekåthet likaså. 


    Du säger att ni pratat. Men har ni verkligen lyssnat på varandra. Kommit fram till en gemensam plan? Hur ni båda ska ta initiativ till sex? Att inte sura om den andre parten inte är sugen just då. Att ligga bredvid och gråta är fan patetiskt. Skärp dig! Du är ju vuxen för fan. Om ditt behov är större så går du faktiskt onanera mer. Du kommer att sänka relationen med ditt beteende. 


    Jag trodde alltid att män drömmer om en het kvinna i sängen. Men det verkar att män är bara trötta och har problem med sexlust och en het kvinna måste sluta tjata om sex och onanerande mer istället!!! Sjukt!!! Vilket ?härligt? kärleksliv! Nejdå, jag vill hitta en man som har lika mycket sexlust som jag och inte leva utan sex och känna mig okvinnlig pga att han är trött eller vill inte längre ha mig. Det finns 3 miljarder män på jorden? Hoppas att de flesta har ett liv i byxorna.
  • Anonym (B)
    Oren skrev 2023-01-19 22:55:17 följande:
    Jag trodde alltid att män drömmer om en het kvinna i sängen. Men det verkar att män är bara trötta och har problem med sexlust och en het kvinna måste sluta tjata om sex och onanerande mer istället!!! Sjukt!!! Vilket ?härligt? kärleksliv! Nejdå, jag vill hitta en man som har lika mycket sexlust som jag och inte leva utan sex och känna mig okvinnlig pga att han är trött eller vill inte längre ha mig. Det finns 3 miljarder män på jorden? Hoppas att de flesta har ett liv i byxorna.
    De finns där ute Skål
  • Oren
    Anonym (tips :)) skrev 2023-01-09 00:48:11 följande:

    Mitt tips är att försöka ha sex med honom redan när ni ser på film, innan ni går och lägger er. Sätt dig tätt intill, ta mycket saliv i munnen och ge honom en blöt puss på kinden. Sätt dig gränsle över honom, ta hans händer och lägg på din rumpa. Viska något snuskigt i örat på honom. Be honom massera din rumpa. Ge honom oralsex.

    Det funkar bättre än att tjata om sex eller bara ligga och vänta i sängen på att han skall vilja ha sex och ta initiativ till det. Tro mig jag har testat bägge. Jag började i den änden att fråga om varför vi inte hade sex längre, påpeka hur sällan vi har sex, även en hel del gråt och skrik om att jag tror inte han älskar mig längre. Han blev inte tänd av det alls, blev tom ännu mer sällan. Ok han hade sex med mig när jag grät och skrek på honom, men jag räknar inte riktigt det som att han ens ville ha sex. sedan bytte jag taktik.

    Han började också ta initiativ igen när jag började. Lite försiktigt först men nu tar han fler initiativ än mig!  Tror män, med åldern, kan tappa sin lust och då krävs det lite mer än att han automatiskt är kåt varje kväll och bara rullar över till kvinnans sida i sängen.


    Tack för ditt svar! Det läste jag massa gånger. Jag försökte ofta ta initiativet i början, men han backade i soffan, tagit bort mina händer, sagt att det är för sent, oral sex hjälpte inte heller för att oftast blev det ingen stånd för att han kanske druckit för mycket alkohol osv? Så jag gör det ibland men känner att jag tvingar han till sex i detta fall. Troligen funkar det inte just för oss.
    Igår fyllde han år. Han fick allt han hade önskat sig från mig. Jag hoppades faktiskt inte på sex igår efter restaurangen. Han gick direkt till sängen och somnade (bra att han öppnade sina presenter innan middag). Imorse vaknade jag tidigt för att fixa mina barn, jobba osv. Jag ville inte ha sex alls. Det skulle kännas att jag köper sex ifrån han genom presenter, middag osv. Han vaknade vid 11 och sagt att han väntade på oral sex men jag kom aldrig (jag jobbar hemifrån). Sen åkte han hem. 


    Nu frågar jag mig själv: Varför är jag med han???

  • Anonym (Kim)

    Bra att du frågar dig själv varför du är tillsammans med honom. Troligen kommer du fram till att avsluta relationen. Hoppas det iaf. Inte sunt alls. Fundera på att gå vidare. Bo själv och bli tillfreds med dig själv först innan du blandar in en ny relation. Det kommer tid för det också. 

  • Anonym (Lina)
    Oren skrev 2023-01-19 23:10:51 följande:

    Tack för ditt svar! Det läste jag massa gånger. Jag försökte ofta ta initiativet i början, men han backade i soffan, tagit bort mina händer, sagt att det är för sent, oral sex hjälpte inte heller för att oftast blev det ingen stånd för att han kanske druckit för mycket alkohol osv? Så jag gör det ibland men känner att jag tvingar han till sex i detta fall. Troligen funkar det inte just för oss.
    Igår fyllde han år. Han fick allt han hade önskat sig från mig. Jag hoppades faktiskt inte på sex igår efter restaurangen. Han gick direkt till sängen och somnade (bra att han öppnade sina presenter innan middag). Imorse vaknade jag tidigt för att fixa mina barn, jobba osv. Jag ville inte ha sex alls. Det skulle kännas att jag köper sex ifrån han genom presenter, middag osv. Han vaknade vid 11 och sagt att han väntade på oral sex men jag kom aldrig (jag jobbar hemifrån). Sen åkte han hem. 


    Nu frågar jag mig själv: Varför är jag med han???


    Som en röd tråd framkommer mannens trötthet. Alla skäller på och kritiserar den.Tycker faktiskt synd om honom. Och det kan finnas flera förklaringar till den stora tröttheten. När var han på en ordentlig hälsokontroll sist? Vet du något om t ex diabetes, reumatism eller hjärtbesvär i hans familj? 

Svar på tråden Jag mår dåligt när vi sover tillsammans