• Caitline35

    Vi stöttar varandra till ett hälsosammare 2023

    Hej. Jag har ett BMI på 35. Fetma. Har under ett par år tänkt att jag måste gå ner i vikt men hittar varken motivation eller tid, bara ursäkter. Ensamstående mamma. Jobbar heltid. 
    Nu vill jag att vi här pushar varandra, ger varandra tips och råd vad gäller kost, träning och att få vardagen att gå ihop. Låt oss hjälpas åt att nå våra mål. 

    Mitt mål är att tappa minst 10kg (Gärna 20kg). Men till en början att få igång mer rörelse 2-3 ggr i veckan och sluta äta onyttigt vardagskvällar i soffan. 

    Berätta om era mål. 

  • Svar på tråden Vi stöttar varandra till ett hälsosammare 2023
  • Lynx123

    Ja du...egentligen handlar det hela om motivation och tålamod. Jag gick ner 10kg genom att först se över mina kostvanor och fick enorm hjälp med det genom att knappa in allt på sidan Kostbevakningen. Där kan du till och med kopiera och klistra in hela recept. Sedan loggade jag allt jag åt plus rörelse i min fitbit och fick därmed ett väldigt synligt, konkret resultat. Vägde mig varje måndag (aldrig mer) och loggade det också. Började också styrketräna och såg till att gå ca 8-10 km om dagen - spritt över hela dagen. Viktigt att inte bara röra sig en gång om dagen. Egentligen skulle jag vilja gå ner lite till men min BMI ligger nu på runt 24 så det känns ändå ok.
    Hur tycker du det låter? Vilka är dina planer? Lycka till - när du väl bestämmer dig kommer det gå galant.

Svar på tråden Vi stöttar varandra till ett hälsosammare 2023