• Sun 8 Jan 2023 22:59
    4287 visningar
    4 svar
    4
    4287

    sluta missbruka

    hej, jag har mått dåligt så länge jag kan minnas. jag är inte så gammal, bara 22 år men det känns redan som mitt liv är över. jag har använt berusningsmedel i flera år, sen jag var kanske 14 och jag har sökt hjälp flera gånger och kunnat sluta i perioder men det funkar inte i längden. jag ljuger och fuskar på urinprov för att jag tror att det typ inte spelar någon roll? och ja, jag har minskat mitt bruk väldigt mycket det senaste året men varje gång jag tycker allt blir för jobbigt så vänder jag mig till alkohol eller droger.. det känns som att det är typ utanför min kontroll eller vad man ska säga :( jag vill kunna leva utan men jag kan typ inte.. och det påverkar mina relationer jättemycket.

  • Svar på tråden sluta missbruka
  • Anonym (jag tror på dig)
    Sun 8 Jan 2023 23:14
    #1
    +1

    Vilka droger brukar du oftast?

    Låter som att du behöver professionell hjälp. Ta kontakt med psykolog i första hand. Insistera. Om inte det hjälper så byt vårdcentral. Jag fick snabbt hjälp med psykologkontakt via min vårdcentral och han var bra.

    När du fått kontakt är det av största viktatt du INTE berättar för vårdpersonal om ditt drogbruk/alkoholbruk då detta kan ställa till det rejält i framtiden i värsta fall. Sök hjälp för dina psykiska problem och hantera drogbruket privat. Var stark. Det kommer att gå vägen om du försöker!

  • Sun 8 Jan 2023 23:41
    #2
    Anonym (jag tror på dig) skrev 2023-01-08 23:14:33 följande:

    Vilka droger brukar du oftast?

    Låter som att du behöver professionell hjälp. Ta kontakt med psykolog i första hand. Insistera. Om inte det hjälper så byt vårdcentral. Jag fick snabbt hjälp med psykologkontakt via min vårdcentral och han var bra.

    När du fått kontakt är det av största viktatt du INTE berättar för vårdpersonal om ditt drogbruk/alkoholbruk då detta kan ställa till det rejält i framtiden i värsta fall. Sök hjälp för dina psykiska problem och hantera drogbruket privat. Var stark. Det kommer att gå vägen om du försöker!


    för det mesta opiater, benzo och alkohol men har tidigare missbrukat anfetamin, hash och ecstasy. jag har haft psykolog kontakt, även kontakt med mini-maria så det är nog redan för sent. mitt problem är väll mest att jag har fått den hjälp jag behöver men klarar inte av att hålla det. jag börjar alltid igen. jag vill sluta men samtidigt inte.
  • Anonym (jag tror på dig)
    Mon 9 Jan 2023 00:17
    #3

    Oj, tre verkligt tunga substanser, och särskilt i kombination. Tror att du ska ta hjälp på alla sätt du kan. Önskar dig allt gott!

  • Anonym (fd smoker­)
    Mon 9 Jan 2023 04:13
    #4

    Hasch fick mig att sluta dricka helt under flera år som jag brukade det. Nu har jag slutat med att röka men sitter här med ett vin glas. Men klarar inte ens känna lukten av ex vodka.

Svar på tråden sluta missbruka