• Mon 9 Jan 2023 15:52
    732 visningar
    2 svar
    2
    732

    Gravid?

    Hej, vi planerar att skaffa ett till barn och är osäker på om det kan vara nå fel. Börjar från början.
    Plockade ur min kopparspiral 10e november då jag hade min mens. Vi hade oskyddat sex 2 gånger under den ägglossningen. Vid nästa mens så kom det bara som en brun flytning/slem och ömma bröst. Mensen jag skulle haft nu i helgen bestod av brun flytning samt lite blod under en dag och sedan bara brun ?trådig? flytning. Inga ömma bröst. Jag har varit illamående väldigt ofta och är nu också. Tog ett graviditetstest igår som visade negativ. Är det någon annan som varit med om samma eller någon liknande? 

  • Svar på tråden Gravid?
  • Tue 10 Jan 2023 00:30
    #1
    lillsaandy skrev 2023-01-09 15:52:39 följande:
    Gravid?

    Hej, vi planerar att skaffa ett till barn och är osäker på om det kan vara nå fel. Börjar från början.
    Plockade ur min kopparspiral 10e november då jag hade min mens. Vi hade oskyddat sex 2 gånger under den ägglossningen. Vid nästa mens så kom det bara som en brun flytning/slem och ömma bröst. Mensen jag skulle haft nu i helgen bestod av brun flytning samt lite blod under en dag och sedan bara brun ?trådig? flytning. Inga ömma bröst. Jag har varit illamående väldigt ofta och är nu också. Tog ett graviditetstest igår som visade negativ. Är det någon annan som varit med om samma eller någon liknande? 


    Det är inte ovanligt att det tar ett tag för kroppen att komma igång ordentligt efter att man haft diverse preventivmedel, så jag tycker inte det låter märkligt att kroppen inte ?återhämtat? sig ännu. Är du säker på när du hade ägglossning? Har du testat med test alternativt tempat? 

    Just illamående är ju inte ett symptom exklusivt för graviditet utan kan ju bero på en uppsjö av saker. Om illamåendet berott på graviditet hade testet varit positivt, så du kan nog utesluta att ditt illamående beror på det iallafall. 
  • Tue 10 Jan 2023 00:52
    #2

    Kan ju vara att kroppen ställer om sig nu efter uttagning av kopparspiralen. Den har kanske påverkat din mens på något sätt och nu ska kroppen hitta tillbaka! 

    Men ta ett nytt test om du känner dig osäker. Sen är ju genomsnittet att bli gravid 6 månader! 

Svar på tråden Gravid?