• mimssans

    Våga ha barn på fsk?

    Har BF med barn nr 2 den 20/1. Vi har varit hemma ett tag på jullov nu och det är dags för förskola för storebror. Har BF om bara några dagar o vet inte om jag vågar lämna iväg honom med tanke på RS, magsjuka, corona osv. Vill inte ha något sådant innan förlossningen!
    svårt o stimulera 3 åringen här hemma och han klättrar på taket. 
    hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Våga ha barn på fsk?
  • Kockobello

    Ha hemma.

    Nästan inga miljöer är vidrigare än förskolemiljöer, spyr nästan av bara tanken faktiskt. 

  • Semlan3

    Jag hade inte vågat det. Har ne bebis på 4,5 månad. Har haft mina äldre barn hemma (snart 6 och 4 år gamla) hemma länge nu. Är inne på sjätte veckan och kommer ha dom hemma i alla fall januari ut.

  • mimssans

    Ja de lutar åt att vara hemma. en vecka är ingenting. tror inte de blir o gå över tiden. Tror snarare tvärtom. ligga o föda med magsjuka känns inte lockande. På nyheter dagligen och man hör hur det snackas om smitta nu 

  • Anonym (Clara)

     jag hade aldrig i livet lämnat stora på förskola om jag väntade en till När som helst. risken att lilla blir sjuk då känns stor 

  • Anonym (Pia)

    Vår yngste är född i januari. Den äldre fick vara hemma innan och efter, men blev ändå sjuk och lyckades smitta den yngre med RS när han var två veckor. 

  • Anonym (hemma)
    mimssans skrev 2023-01-10 16:10:06 följande:
    Våga ha barn på fsk?

    Har BF med barn nr 2 den 20/1. Vi har varit hemma ett tag på jullov nu och det är dags för förskola för storebror. Har BF om bara några dagar o vet inte om jag vågar lämna iväg honom med tanke på RS, magsjuka, corona osv. Vill inte ha något sådant innan förlossningen!
    svårt o stimulera 3 åringen här hemma och han klättrar på taket. 
    hur hade ni gjort?


    Såsom läget är nu och har varit under vintern så skulle jag hålla syskonet hemma. Inte kul om smitta dras hem till den nyfödda heller. 

    Om du orkar gå ut så kanske du kan rasta av honom i en lekpark under dagarna?
Svar på tråden Våga ha barn på fsk?