• Sujo95

    Liten blödning + minskade fosterrörelser

    Hej!

    I förmiddags så kom det lite blod när jag stod i duschen, typ som en blodblandad flytning med färskt blod. Jag tänkte inte så mycket på det eftersom det är vanligt med känsliga slemhinnor men är nu orolig för att jag inte känt bebisen sen igår kväll. Jag har känt sparkar i ungefär 3-4 veckor veckor nu och det känns rejält på utsidan också så att sambon också kan känna, men det har varit helt stilla idag och det har inte hänt förut då den är väldigt aktiv annars. Jag är i vecka 18+1 med tredje barnet och det är också därför jag inte sökt vård ännu för det är så tidigt i graviditeten och jag vill bli tagen på allvar utav vården. Jag undrar om det är någon som varit i liknande sits och hur det gått för er?

  • Svar på tråden Liten blödning + minskade fosterrörelser
  • Anonym (M)

    Kontakta vården och fråga, jag fick komma in direkt när jag blödde lite i v 20. Minns inte från vilken vecka man ska känna fosterrörelser varje dag men vill minnas det är senare? Bebisen är väll inte så stor ännu att den kanske ev ändrar läge och då känns de inte? Men jag skulle ringt in och förklarat som det var. Bättre att ringa en gång för mycket. 

  • Cusoon

    Svep ett glas iskallt vatten och känn efter om du känner något. Jag minns att jag fick det tipset om jag skulle bli orolig för minskade fosterrörelser, det var dock senare i graviditeten men det kanske funkar ändå.

  • MarinaT

    hur har det gått för dig? har du kontaktat förlossningen? 


    när det är så tidigt så är det svårt att de får ett mönster då de har mycket plats att röra sig på! 


    men om du inte har ringt! Gör det åk in på kontroll! 


    jag fick ett missfall i vecka 18. Det kom lite rosa flytningar dagen innan bebis rörde sig på kvällen som han skulle på morgonen gick vattnet och nån sekund senare trillade han bara ut! Utan någon förvarning! Utan nån värk eller mer blod! 


    fast de inte kan rädda bebis i dessa veckor så är det ganska skönt att vårdpersonalen tar hand om fostret/barnet och inte du själv! 


    jag lever fortfarande med chocken 2,5år senare för jag var den första som såg honom bär han kom ut och vi fick ta hand om honom själva och vänta en bra stund innan ambulans kom! Så snälla gör det! Det är inget man vill vara med om!

    informera gärna om hur det har gått. 

  • Sujo95

    Det har gått bra, jag bestämde mig för att avvakta och åka in idag om jag fortfarande inte känt något men det har varit full fart inne i magen hela dagen. Jag ska på RUL på måndag så jag hoppas att allt ser bra ut och att bebisen är frisk.
    Tack för alla råd!

Svar på tråden Liten blödning + minskade fosterrörelser