• Anonym (something good)

Nu kanske jag äntligen kan betala av mina skulder hos KF

I flera år har jag haft skulder hos kronofogden, och i två år har jag haft utmätning av inkomst. Min inkomst är liten, och skulderna är inte heller jättestora, men pga hus Kronofogden räknar och distrubierar det de drar så händer ju ingenting. Särskilt med KFs egna avgift som läggs på varje år. De har faktiskt till och med lagt under 10 kr/månad på en skuld som förvisso bara har en årsränta på 400, men wtf är vitsen? Och övriga täcker är lika bistra, täcker knappt KFs avgifter. Med nuvarande takt säger skuldprognosen att skulden kommer ha fördubblas till 2032. Förvisso med årets belopp, inte förra årets. I december, med det belopppet, skulle det vara avbetalt typ då.

Men nu är det nytt år och har KF räknat om vad de ska dra och pga inflationen bla kommit fram till att de ska dra endast 1/4 av det förra beloppet. då även inräknat att jag får högre inkomst.Detta gör att jag faktiskt inte har problem med att betala de 3/4 som de förut drog, och kan bestämma själv vilken skuld som pengarna ska gå till.

Efter lite matte, säkert inte helt rätt men något så när, så har jag plötsligt betalat av alltihop i juni 2027 med lite några hundralappar över.

Undrar gör jag hur KF bestämmer hur de ska distrubiera pengarna de tar in.

• Svar på tråden Nu kanske jag äntligen kan betala av mina skulder hos KF
  • Anonym (Jag)

Hur mycket tar kronofogden ut i avgift? 

• Anonym (something good)
    Anonym (Jag) skrev 2023-01-10 22:58:12 följande:

Hur mycket tar kronofogden ut i avgift? 

600kr/skuld/år.
Svar på tråden Nu kanske jag äntligen kan betala av mina skulder hos KF