• Anonym (Helpme)

Vänskaplig relation eller finns det mer bakom?

Hej! 

Jag har svårt att komma till rätta med detta, kort om mig så är jag en kvinna på närmre 30 år som har en del problem. Jag har anknytningsproblem (otrygg undvikande), min mamma är missbrukare och jag har en del svårigheter även med fysisk närhet, tillit och sådant. Haft ett långt seriöst förhållande innan som tyvärr lämnat lite ärr, singel 2 år nu.

Jag jobbar stenhårt på mina problem med hjälp av psykolog och även själv. Utöver detta skulle jag säga att jag är som vem som helst. Tycker jag är på god väg även om det är en del jobb kvar.

Hur som helst, senaste halvåret har jag blivit väldigt nära en manlig kollega i min ålder på mitt jobb. Med honom har jag vågat öppna upp mig om allt detta jag har problem med, han är väldigt stöttande och finns alltid där för mig när jag vill prata med. Han har verkligen båda fötterna på jorden, är emotionellt mogen och ja, har väl det mesta man söker hos en bra man. Jag gillar verkligen honom, men har tänkt länge och tänker fortfarande att jag nog inte är redo för något seriöst, men med han vill jag ändå satsa. 

Har bara svårt att tyda om han gillar mig också eller inte, då jag är som jag är vågar jag inte fråga utan letar efter tecken på det hela tiden och överallt. Vi pratar i telefon någon gång i veckan, då i flera timmar, pratar med varandra varje dag på SMS och jobbar även en del ihop (Kanske 1-3 pass i veckan). Vi har börjat umgås utanför jobbet, lite filmkvällar. Vi har på senare tid blivit mer närgångna med varandra, kan hålla lite i handen och så, sånt som han vet att jag egentligen har väldigt svårt med, den fysiska närheten alltså. Min fråga är väl egentligen om det kan vara så att han bara är snäll mot mig och ställer upp som vän, eller om han faktiskt gillar mig men tar det väldigt lugnt fram på grund av att han vet hur "lättskrämd" jag är? (I denna takten känns allt från min sida väldigt bra). 
    Han har sagt någon gång att om jag gillar någon så borde jag berätta det, så jag kan få hjälp av personen i fråga så att det blir lättare för mig med min anknytningsproblematik. Syftar han på att jag ska erkänna för honom att jag gillar honom då eller vad?

• Svar på tråden Vänskaplig relation eller finns det mer bakom?
  • Anonym (Tyra)

Det du skriver ger en stark känsla av att han kan tänka så att vilja gå lugnt fram. Om ni byggt upp detta under flera år så behöver ni inte rusa sista biten, även när hjärtat gör det. 

• Anonym (Helpme)
    Anonym (Tyra) skrev 2023-01-10 20:42:45 följande:

Det du skriver ger en stark känsla av att han kan tänka så att vilja gå lugnt fram. Om ni byggt upp detta under flera år så behöver ni inte rusa sista biten, även när hjärtat gör det. 

Okej tack för ditt svar. Vi har känt varandra i snart ett år, men har senaste halvåret kommit varandra närmre så att säga. 
  • Anonym (Tyra)

Låt det bli vad det vill bli. Man får känslan av att båda tycker mycket om varandra på grund av tiden ni gärna tillbringar tillsammans, och det han sa om att du bör låta den veta som du tycker om.

• Anonym (A)
    Anonym (Tyra) skrev 2023-01-10 21:00:47 följande:
    Låt det bli vad det vill bli. Man får känslan av att båda tycker mycket om varandra på grund av tiden ni gärna tillbringar tillsammans, och det han sa om att du bör låta den veta som du tycker om.
    Håller med
Svar på tråden Vänskaplig relation eller finns det mer bakom?