• Wed 11 Jan 2023 17:44
    3103 visningar
    3 svar
    3
    3103

    Är jag 100% gravid

    Jag plussade i fredags förra veckan med CB testa tidigt (BIM i söndags) innan. Började testa i måndags men fick inga positiva test då.. 

    Jag har fått positivt CB digitalt 1-2 veckor x2, samt ett vanligt + CB positivt. 
    MEN mina stickor blir knappt positiva, bara svagt svagt och ser heller ingen så kallad stegring. vad tror ni?

  • Svar på tråden Är jag 100% gravid
  • Wed 11 Jan 2023 17:48
    #1
    +1

    Man är antingen 100% gravid eller 0% gravid. Glad Dvs gravid eller inte gravid. Men jag förstår att du menar hur det står till med fostret. Det kan man bara få veta genom att göra VUL tidigast v.8. Då ska nämligen hjärtat synas slå. Man kan möjligen få ett hum om man tar ett till sånt där test med veckor med minst 1,5 veckas mellanrum. Då ska det ha ökat. Men det är inte helt pålitligt heller.

  • Wed 11 Jan 2023 18:13
    #2
    Jag är bara jag skrev 2023-01-11 17:48:35 följande:

    Man är antingen 100% gravid eller 0% gravid. Glad Dvs gravid eller inte gravid. Men jag förstår att du menar hur det står till med fostret. Det kan man bara få veta genom att göra VUL tidigast v.8. Då ska nämligen hjärtat synas slå. Man kan möjligen få ett hum om man tar ett till sånt där test med veckor med minst 1,5 veckas mellanrum. Då ska det ha ökat. Men det är inte helt pålitligt heller.


    Hehe ja.. men borde kunna lita på de CB tester jag gjort? de ska ju ändå vara 99% säkra och eftersom jag tagit flera borde det vara?
  • Wed 11 Jan 2023 21:05
    #3
    Olgabilbo skrev 2023-01-11 18:13:24 följande:
    Hehe ja.. men borde kunna lita på de CB tester jag gjort? de ska ju ändå vara 99% säkra och eftersom jag tagit flera borde det vara?
    Ja alltså att du har gravidhormonet HCG i kroppen kan du ju känna dig rätt säker på, däremot kan såklart graviditeten ha avstannat om stickorna inte vill öka. Gravidhormonet fördubblas varannan dag vid en normal graviditet vilket som regel brukar göra att stickorna blir starkare allt eftersom tiden går. Så om stickorna inte vill öka kan det såklart bero på att allt inte är som det ska, likväl som det inte behöver betyda något (beroende på hur länge det gått mellan testen tagits förstås). 
Svar på tråden Är jag 100% gravid