• Fri 13 Jan 2023 14:26
    2927 visningar
    3 svar
    3
    2927

    concerta och alkohol

    halloj, tog min concerta imorse som vanligt (har lägsta dosen just nu). i bilen påväg till jobbet kommer jag på att vi ska ha aw ikväll. 

    nu till frågan. medicinen lär väll va kvar i kroppen ca 12h men vet någon möjligthis om det fortfarande är farligt att dricka alkohol då medien gått ur kroppen?

    tog den ca kl 06 imorse och tänkte ta något glas tidigast kl 18! 

    jag kan absolut stå över att dricka alkovom för jag vet ju om att man inte ska dricka alkohol tillsammans med concerta egentlige men hade gärna tagit något glas iallafall till maten ikväll.

    tack o bock.

  • Svar på tråden concerta och alkohol
  • Anonym (Ff)
    Fri 13 Jan 2023 14:27
    #1

    Det är ingen fara.

  • Anonym (Beror på)
    Fri 13 Jan 2023 14:38
    #2
    +1

    Omöjligt att svara på. Alkohol kan göra att biverkningarna blir mycket värre.

    Jag känner två som tar concerta. En kan ta ett par öl på kvällen utan problem. Den andre får såna j-dra humörproblem redan av lite alkohol även om det gått lång tid efter tabletten. Blir som en snefylla redan efter ett glas. Han hade inga sådana problem alls när han drack alkohol innan han började med concerta. Nu dricker han aldrig alkohol för han vågar inte.

  • Sat 14 Jan 2023 11:27
    #3

    uppdatering för intresserade:

    överlevde! men kände mig helt klart mer lättpåverkad än vanligtvis, blev fan full på 2 glas cava men det avtog ganska fort då jag pausade med drickandet nån timme. fortsatte dock dricka efter det. blev nog sammanlagt 2 glas cava 2 cider 3-4 glas vin och två drinkar😅

    då vet jag att jag KAN dricka på concerta men kommer såklart fortsätta hoppa över medicinen dom gånger jag vet att jag ska ut. 

    tror dock det kan vara jävligt olika för alla hur man reagerar på det tillsammans med alkohol samt vilken dos man tar.

Svar på tråden concerta och alkohol