• Valent1n

    Pms eller grav. Symtom

    Vad tror ni pms eller grav symtom?
    Brösten ömmar sen nån dag efter ÄL.
    Fått synliga blodådror på brösten.
    Känt va hugg/stickningar/ilningar/drag vid livmodern+hö äggstock nån dag efter äl. Känt av en molande värk i livmodern sen nån dag efter ÄL. 
    Jätte sugen på mandariner och sursaftiga äpplen, åt ett kilo mandariner förrigår.
    Kan pms komma så tidigt innan mens? Är på bim-5 idag.
    Överanalyserar jag kanske allt bara eftersom jag så gärna vill ha en till bebis?
    Har två barn sen innan -13 och -17. Med första barnet levde jag på Delicatobollar och det var så jag började misstänka graviditet, med andra kliade mina bröstvårtor som om man hade skabb och spydde som ett djur. 

  • Svar på tråden Pms eller grav. Symtom
  • Mariatess
    Valent1n skrev 2023-01-16 23:58:13 följande:

    Tror inte det är pms längre. Är ganska säker på att jag är gravid. Köper test imorgon när jag lämnar barnen på skolan/förskolan.
    Är det två eller fyra timmar man ska vara utan att dricka eller kan jag kissa i en mugg och spara kisset i 1-2 timmar och testa i det? 


    Du kan spara första morgonkisset i en ren burk med lock och förvara i kylen annars är det 4 timmar tills nästa toabesök :)

    Uppdatera när du fått resultat lycka till :)
  • GuldKvinnan

    Var också helt säker på att jag var gravid denna gång - men negativt test imorse tyvärr :( Hoppas att du har bättre tur! :)

  • Valent1n
    GuldKvinnan skrev 2023-01-17 11:35:17 följande:

    Ja gör det, woho vad spännande!! Nog är det ett streck där?? :)


    Visst är det ett streck men inte så säker på ifall det är röd pigment i strecket eller ifall det är grått. 
    Sen vet jag inte om det blir nått ändå, mensvärk kommer och går.
    Är svin trött hela tiden, blir illamående lätt av tex kaffe som jag missbrukat hela mitt liv, bröstvårtorna jätte ömma med klåda, spänner i ljumskarna och vid livmodern när jag hostar/nyser/tömt blåsan på morgonen, och en huvudvärk från helvetet 24/7.
  • svansmamman
    Valent1n skrev 2023-01-17 12:14:57 följande:
    Visst är det ett streck men inte så säker på ifall det är röd pigment i strecket eller ifall det är grått. 
    Sen vet jag inte om det blir nått ändå, mensvärk kommer och går.
    Är svin trött hela tiden, blir illamående lätt av tex kaffe som jag missbrukat hela mitt liv, bröstvårtorna jätte ömma med klåda, spänner i ljumskarna och vid livmodern när jag hostar/nyser/tömt blåsan på morgonen, och en huvudvärk från helvetet 24/7.

    Valent1n skrev 2023-01-17 11:05:33 följande:


    Får ta ett nytt imorgon med morgon urin 🤷🏽?♀️😃

     


    Nu verkar de citerade inläggen hamna i o-ordning, men strunt samma! 🙈

    Såvida bilden på testet är taget inom testtiden är jag helt övertygad om att det är ett positivt test och alltså inget spökstreck. Du kan såklart ta ett nytt test om du vill veta helt säkert, men i mina ögon finns det inget annat än att du är gravid och då har jag tagit en hel del gravtester och har hängt här inne i typ två år, så jag anser mig vara ett självutnämnt proffs. 😉 Jag vågar mig på ett enormt GRATTIS! ❤️

  • svansmamman
    Valent1n skrev 2023-01-18 11:40:04 följande:


    Positivt 😃🥰🙏🏽 svagt men positivt är det 🤩
    Du ser, jag sa ju det - hoppet är inte ute förens mensen kommit! Stort stort grattis, så kul!! 🥳❤️
  • GuldKvinnan
    svansmamman skrev 2023-01-18 12:34:20 följande:
    Du ser, jag sa ju det - hoppet är inte ute förens mensen kommit! Stort stort grattis, så kul!! 🥳❤️
    Då kan ni väl hålla era tummar för mig, jag har inte fått min än :)
  • svansmamman
    GuldKvinnan skrev 2023-01-18 17:43:44 följande:
    Då kan ni väl hålla era tummar för mig, jag har inte fått min än :)
    Såklart! Vi håller alla tummar, tår och tassar även för dig! Det vore magiskt om ni båda fick era plus nu ?samtidigt?❤️
Svar på tråden Pms eller grav. Symtom