• cloudberryjam

    Namn på lillasyster?!

    Hjälp! Väntar barn nummer två, mest troligt en lillasyster och vill gärna ha lite input på namn.

    Tycker om lite kortare namn, exempelvis
    Leah
    Mila
    Ines
    Juno

    Men även längre så som t.ex. 
    Amelia
    Alicia
    Melina

    Några åsikter/associationer till dessa namn, eller förslag på andra?

    Mellannamn blir eventuellt Olivia (klingar dock dåligt med längre namn som slutar på A) Storebror heter Elliot. 

  • Svar på tråden Namn på lillasyster?!
  • Anonym (A)

    Amelia är riktigt fint! Men det låter lite konstigt med det tilltänkta mellannamnet... Amelia Olivia. De andra namnen föll mig inte i smaken, ev Juno i så fall.

  • Anonym (Anonym)

    Mina personliga åsikter om namnen:


    (Och man behöver såklart inte hålla med!)


     


    Leah - Tycker om namnet men tycker dock att det både låter och ser lite kort ut när man säger/skriver det brevid Elliot


     


    Mila - Personligen tycker jag att det ser ut som ett felstavat Milla, och att det har en lite annan ?stil? Elliot, annars ett fint namn


     


    Ines - Ett utav mina favoritnamn, mjukt och passar super bra med Elliot. Tycker även att Olivia passar bra som mellannamn!


     


    Juno - Juno gillar jag, ovanligt och snyggt, tycker dock inte att Olivia som mellannamn pågrund utav att det blir dubbel O. Men annars fint


     


    ??


     


    Utav de längre namnen är Alicia bäst, de andra tycker jag inte riktigt känns rätt ihop med Elliot


     


    Andra namn som jag tycker passar fint ihop med Elliot: Ester, Agnes, Saga, Tora, Nora, Elise, Astrid


     


    Hoppas att ni/du hittar ett namn som passar och känns rätt!

  • söderortsböna

    Min favorit av namnen du nämner är Ines. Jättefint! Jag har lite klassisk smak så tex Mila och Juno är inte mina favoriter men det är absolut inget fel på de namnen. 


    Amelia tänker jag lite på tidningen. Amalia tycker jag är vackrare! 

  • trollhona
    cloudberryjam skrev 2023-01-13 22:21:50 följande:
    Namn på lillasyster?!

    Hjälp! Väntar barn nummer två, mest troligt en lillasyster och vill gärna ha lite input på namn.

    Tycker om lite kortare namn, exempelvis
    Leah
    Mila
    Ines
    Juno

    Men även längre så som t.ex. 
    Amelia
    Alicia
    Melina

    Några åsikter/associationer till dessa namn, eller förslag på andra?

    Mellannamn blir eventuellt Olivia (klingar dock dåligt med längre namn som slutar på A) Storebror heter Elliot. 


    Leah - jättefint klassiskt och enkelt.
    Mila - Fult, det är en byggnad man bränner kol i.
    Ines - Charmigt och börjar bli mer populärt
    Amelia - Så vackert, ett toppnamn
    Alicia - Fin klang men skär sig med Olivia
    Melina - Ok namn.

    Namnförslag i liknande stil
    Nora
    Edith
    Irma
    Amalia
    Alice
    Marie
    Evelynn
    Charlotte
  • fluu

    Av de kortare namnen gillar jag bara Ines. Enkelt och trevligt. Juno känns både barnsligt och kantigt på samma gång. Mila är en kolmila och Leah är det visserligen inget större fel på, men jag ogillar ljudet. Av de längre namnen så tycker jag bäst om Amelia . Det är vackert och gångbart. Alicia är det inget fel på egentligen, men jag tycker att det känns så himla prinsessigt. Melinda har jag bara allmänt svårt för.

    Fler förslag: Filippa, Isabelle, Wilma, Luna, Leona, Iris, Noelle, Bianca, Evina, Adina, Adele.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    fluu skrev 2023-01-17 13:46:57 följande:

    Av de kortare namnen gillar jag bara Ines. Enkelt och trevligt. Juno känns både barnsligt och kantigt på samma gång. Mila är en kolmila och Leah är det visserligen inget större fel på, men jag ogillar ljudet. Av de längre namnen så tycker jag bäst om Amelia . Det är vackert och gångbart. Alicia är det inget fel på egentligen, men jag tycker att det känns så himla prinsessigt. Melinda* har jag bara allmänt svårt för.

    Fler förslag: Filippa, Isabelle, Wilma, Luna, Leona, Iris, Noelle, Bianca, Evina, Adina, Adele.


    * Melina 
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Tjej)

    Jag tycker Juno är i stil med Lykke som jag gillar väldigt mycket. 

  • Blue Waffle

    Gillade Ines bäst
    Men Leah, Alicia, Amelia och Olivia är jätte fina namn.

    Luise Celine eller Marina som förslag

  • MySecret

    Jag har en Amelia så röstar på det. Hon fick det namnet efter Amelia Earhart och för mig är det ett vackert namn på en tuff tjej som följer sina drömmar. 

Svar på tråden Namn på lillasyster?!