• lilladuh

    Alkoholist varannan vecka?

    Hej.


    Någon som har erfarenhet om att en partner i ett tidigt skede visar tecken på personlighetsförändringar?
    Kort sagt har jag träffat en man, som är fantastiskt på många sätt och vis då han har sina bra dagar. Han är nyligen frånskild från ett väldigt långt förhållande och har delad vårdnad med sina barn. När han har barnen sätter han 100% fokus på dom och kan ha en radiotysnad mot mig upp till en vecka. Alltid dagen före han från barnen och samma kväll han har lämnat sina barn till sin före detta (och alla dagar tills han ska på jobb igen), så tar han kontakt med mig. Annars inte. Jag är nästan 100% att han sitter och småsuper för sig själv, i sin ensamhet och ångest/sorg, över att barnen igen ska vara hos mamman, som dom också kommit överens. Han arbetar på sjön där det sker regelbundna alkoholkontroller ombord och jag anser att det är väldigt osannolikt att han han dricker på jobbet och när han har barnen i och med att han dessutom har en befälsposition. Men när han är ensam så har jag en känsla att han sitter som sagt och dricker. Han blir oftast väldigt elak mot mig i sina meddelanden och kan fråga väldigt udda och "vågade" frågor och det slutar oftast med att ha slutar svara på meddelanden och stänger av telefonen. Det räcker med att jag frågar fel fråga, så är messandet slut (vi bor långt ifrån varandra). Sen är det tyst någon dag, tills någon kväll då han kan t.ex skicka en bild på någonting han har sett under dagen, som om att ingenting skulle ha hänt. Ingen text, ingenting - bara en bild.
    Vet att det skriker röda flaggor om denna man och antagligen bryr han sig inte om mig överhuvudtaget. Ändå har jag så svårt att släppa honom. Jag tänker att jag kan hjälpa honom med att komma fram i livet igen, trots smärtsam skilsmässa. 
    Han klarar som sagt att jobba som normalt och skulle aldrig sjukskriva sig. Det är som om att jobbet är det enda han har att fly till, och därför får han det att gå ihop.
    Kan man vara periodvis alkoholist (tex. 1-2 veckor)? Tex på jobbet nykter, men super alltid till det när man är ensam, oftast flera dagar i sträck? 
    Kommentarer?
  • Svar på tråden Alkoholist varannan vecka?
  • Cusoon

    Jag vill inte spekulera huruvida din partner har alkoholproblem baserat på dina gissningar men det finns ju begreppet periodare.

Svar på tråden Alkoholist varannan vecka?