• Nann98­a
    Sun 15 Jan 2023 19:58
    5821 visningar
    5 svar
    5
    5821

    Planerar barn

    Hej ! 
    Jag och min kille har hållt på ett tag att skaffa barn.
    Min mens ska komma om ca 6dag,
    Men det senaste har min mage varit svullen, kännt lite illamående och nu har jag liksom ont i nedre del av magen, och det känns typ som mens värk..men har inte haft det såhär innan.
    Nån som vet eller varit med om nåt liknande,har även lite mer flytningar typ helt vita flytningar...
    Mvh 

  • Svar på tråden Planerar barn
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 15 Jan 2023 20:26
    #2
    -1 +1

    Och här börjar vi igen, ännu en kvinna som nu kommer tänka på sin man 4dgr i månaden och resterande dagar gå runt leta symptom och ödsla teststickor... 

  • Mon 16 Jan 2023 19:35
    #2
    +1
    Anonym (Anonym) skrev 2023-01-15 20:26:40 följande:

    Och här börjar vi igen, ännu en kvinna som nu kommer tänka på sin man 4dgr i månaden och resterande dagar gå runt leta symptom och ödsla teststickor... 


    Va är det för dum kommentar???
  • Tue 17 Jan 2023 15:50
    #3

    Det är såklart helt omöjligt att säga vad dina symptom beror på. Nu vet jag inte hur långt du är efter äl, men med 6 dagar kvar till BIM låter det relativt osannolikt att symptomen du har skulle bero på en graviditet. Enklast är förstås att du bara tar ett gravtest. Om dina symptom skulle bero på en graviditet kommer ett gravtest bekräfta det redan nu då både gravidsymptom och graviditetstest är beroende av gravidhormonet HCG. ☺️

  • Anonym (.)
    Tue 17 Jan 2023 15:54
    #4
    Mariatess skrev 2023-01-16 19:35:17 följande:
    Va är det för dum kommentar???
    Fast det stämmer. varför hålla på och känna efter, testa osv? Man lär veta när är gravid, man måste inte veta exakt samma dag man blir befruktad. Sedan ska de vara livrädda i flera veckor för missfall.
    Mycket oro hade försvunnit om de tar det lite lugnt istället för att känna efter hela tiden. 
  • Tue 17 Jan 2023 16:29
    #5
    +1
    Anonym (.) skrev 2023-01-17 15:54:42 följande:
    Fast det stämmer. varför hålla på och känna efter, testa osv? Man lär veta när är gravid, man måste inte veta exakt samma dag man blir befruktad. Sedan ska de vara livrädda i flera veckor för missfall.
    Mycket oro hade försvunnit om de tar det lite lugnt istället för att känna efter hela tiden. 
    Är väl ändå upp till var och en? Man kan ju ändå kommentera på ett snällt sätt annars låta bli!
Svar på tråden Planerar barn