• Nelliemimmi

    Ni som är gravida och jobbar inom vården!

    Hej! 
    Ni som är gravida och arbetar inom vården, arbetar ni efter vecka 20? och är ni rädda för att drabbas av Covid-19

    Det är nämligen så att jag pluggar till sjuksköterska och ska strax ha min VFU på ortopeden. Jag kommer vara i vecka 17-22 under den tiden och är nervös för att drabbas av Covid, även fast jag tagit 3 sprutor och hade Covid i September (då jag ej var gravid).

    Hur tänker eller känner ni som jobbar inom vården?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-01-17 15:31
    Är det viktigt att jag informerar min handledare också att jag är gravid, så hon vet ?

  • Svar på tråden Ni som är gravida och jobbar inom vården!
  • Loppan1994

    Följer här! Är i samma tankar är i v15 nu och inte berättat för chef eller arbkollegor, vill vänta till andra ul om 5v men samtidigt samma fundering som du.. Hade oxå covid i september...

    Har inte hört att gravida ska gå hem så som det var förra året iaf, så tror vi får jobba vidare? Funderar dock på att söka gravidpenning 60dagar innan förlossningen samt ta ut lite semester 

  • Nelliemimmi
    Loppan1994 skrev 2023-01-18 10:03:59 följande:

    Följer här! Är i samma tankar är i v15 nu och inte berättat för chef eller arbkollegor, vill vänta till andra ul om 5v men samtidigt samma fundering som du.. Hade oxå covid i september...

    Har inte hört att gravida ska gå hem så som det var förra året iaf, så tror vi får jobba vidare? Funderar dock på att söka gravidpenning 60dagar innan förlossningen samt ta ut lite semester 


    Men va kul ändå att du är i vecka 15, för det är jag också just nu 😄 när har du BIM? 

    Jaa men precis, de är ju nå nya studier som visar på att gravida kan bli väldigt sjuka av covid o de som gör mig nervös. Är du vaccinerad?