• Stooler

    Sitta på toaletten i timtal...

    Alltså, jag har svårt att förstå folk som sitter på toastolen i evigheter! Har flera bekanta som mer eller mindre använder dasset som bibliotek eller snarare läsrum! En kompis påstår att han läste större delen av trilogin "Sagan om ringen" på toaletten, ett ex. till en annan kompis gick upp tidigt innan jobbet och läste hela DN på samma sittplats.

    Jag menar, toalettstolen är obekväm, det luktar skit (gissar jag) och hela läsmiljön (badrummet) känns både steril och tråkig! För min del så gör jag det som skall göras och sedan lämnar jag för en mer ombonad plats i lägenheten. Att läsa eller filosofera över livet kräver förvisso lugn och ro, men inte i en helkaklad miljö med udda dofter!

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Sitta på toaletten i timtal...
  • Anonym (xxx)

    De jag känner som gör så gör det för att slippa ta hand om ungar osv. Dvs de smiter från sitt ansvar.

  • Anonym (U)

    Jag har alltid tänkt att sånna människor gör så för att komma undan från ett hektiskt liv. Det är liksom okej att sitta ner på toaletten men ej tex ta en paus i soffan 

  • Malinskaya

    Benen somnar ju med en gång om man sitter och slösurfar på mobilen på toa. Sen kan man inte gå med helt avdomnade ben ju. 


    Tror precis som skribenten ovan. Man snor åt sig en paus utan att skuldbeläggas för att man latar sig. 

Svar på tråden Sitta på toaletten i timtal...