• Anonym (Flickvännen)

    Min stora sorg är att inte kunna ge honom barn

    Jag träffade en underbar man som är 12 år yngre och han har inga barn. Jag har en dotter från tidigare äktenskap som är 18 år och jag gick in i klimakteriet redan några år tillbaka och har varit ärlig mot min pojkvän att jag inte kan få fler barn redan i början när vi började dejta och han har inget problem med det för han älskar mig och vill vara med mig och jag är 45 år.

    Men jag känner  ändå ett skuld och ont samvete att jag inte kan ge honom barn och att han kan inte fortplanta sig. När jag tog upp det med honom om hur ledsen jag är så ber han mig att inte prata om det han vill inte tänka på det och bli tokig. Jag älskar honom så otroligt mycket och är rädd att han kanske hittar nån annan som kan och lämnar mig en dag. Överdriver jag eller är det normalt att känna så här. 

    vill inte adoptera utan det är ett genetisk fråga. Ni som haft liknande kom ni över det . Jag kände innan jag träffade honom att jag var ändå färdig med att skaffa barn.

  • Svar på tråden Min stora sorg är att inte kunna ge honom barn
  • Anonym (L)

    Om DU känner att du är färdig, så är du det. Du kan inte skaffa barn med någon bara för att. Jag är själv steriliserad sedan 5 år, är 38 idag och jag kände redan för 10 år sedan när min son föddes att jag är klar nu, jag vill inte ha fler. Har varit öppen med detta mot de jag träffat efter att jag skilde mig och en relation tog slut pga det. Han ville ha barn då han inte hade några, vi var lika gamla (då 31). 
    Att skaffa barn för någon annans skull blir bara fel. Och KAN man inte så är det så. Försök släppa de skuldkänslorna. 
    Har en vän som hamnat i klimakteriet tidigt och hennes man har inga barn sedan tidigare. Han visste att det förmodligen inte skulle bli några alls och gifte sig med henne ändå. Han har alltid varit osäker på om han verkligen vill ha barn och nu när det inte går så är han helt fine med det. 
    Han är med DIG för att han älskar DIG. Inte för att han hoppas på barn som aldrig blir. 
    Ha inte dåligt samvete, det tjänar ingenting till! 

  • Tom Araya
    Anonym (Flickvännen) skrev 2023-01-17 23:05:41 följande:
    Min stora sorg är att inte kunna ge honom barn

    Jag träffade en underbar man som är 12 år yngre och han har inga barn. Jag har en dotter från tidigare äktenskap som är 18 år och jag gick in i klimakteriet redan några år tillbaka och har varit ärlig mot min pojkvän att jag inte kan få fler barn redan i början när vi började dejta och han har inget problem med det för han älskar mig och vill vara med mig och jag är 45 år.

    Men jag känner  ändå ett skuld och ont samvete att jag inte kan ge honom barn och att han kan inte fortplanta sig. När jag tog upp det med honom om hur ledsen jag är så ber han mig att inte prata om det han vill inte tänka på det och bli tokig. Jag älskar honom så otroligt mycket och är rädd att han kanske hittar nån annan som kan och lämnar mig en dag. Överdriver jag eller är det normalt att känna så här. 

    vill inte adoptera utan det är ett genetisk fråga. Ni som haft liknande kom ni över det . Jag kände innan jag träffade honom att jag var ändå färdig med att skaffa barn.


    Alla vill inte ha barn.
    Alla vill inte ha barn oavsett tidpunkt och ålder.
    Alla vill inte ha barn till varje pris och anser att det är deras viktigaste mål här i livet, utan det är något som kommer med att träffa rätt kvinna vid rätt tidpunkt i livet, att båda då vill ha barn just då och med varandra.

    Jag ville inte ha barn efter 35 exempelvis, även om jag gärna hade velat ha barn mellan 30 och 35 om omständigheterna i övrigt hade varit de rätta.

    Det finns absolut ingen poäng i att sörja att det inte blev så.
Svar på tråden Min stora sorg är att inte kunna ge honom barn