• Anonym (Ts)

Hur får man tiden att gå?

Är i v 10+0, dvs precis in i v 11. Känns som en evig tid till utgången av v 12 när det ska vara lugnare att allt går bra i en graviditet. Hur sjutton får man tiden att gå, varje dag känns som en vecka lång nu.

Var på VUL i 7+5 och då såg allt helt bra ut, rätt stl och hjärta som slog.  

Men just nu känns det som en evighet till de här tolv första veckorna är över. Särskilt när symptomen nu också varierar, vissa dagar känner jag mig knappt gravid! 

Hur får man tiden att gå utan att oroa sig sönder och samman?

• Svar på tråden Hur får man tiden att gå?
  • Anonym (Dag för dag)

Risken sjunker för varje vecka som går och det är inget drastiskt som sker v.12 så risken då sjunker markant. Det är helt enkelt så att de allra flesta missfall sker före v.12 och därav har man satt den gränsen. Har man dessutom sett hjärtat slå är risken oerhört liten. V.9 är den nere i ca 3%. V.13 0,5%.

Hur man får tiden att gå...? Man gör annat än grubblar, sysselsätter sig med roliga saker, tar en dag i taget. {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Ts)
    Anonym (Dag för dag) skrev 2023-01-18 15:22:30 följande:

Risken sjunker för varje vecka som går och det är inget drastiskt som sker v.12 så risken då sjunker markant. Det är helt enkelt så att de allra flesta missfall sker före v.12 och därav har man satt den gränsen. Har man dessutom sett hjärtat slå är risken oerhört liten. V.9 är den nere i ca 3%. V.13 0,5%.

Hur man får tiden att gå...? Man gör annat än grubblar, sysselsätter sig med roliga saker, tar en dag i taget. {#emotions_dlg.flower}

Åh tack, du anar inte hur mkt jag behövde läsa nåt sånt här. Jo, enligt läkaren som gjorde VUL såg allt helt rätt ut då för tiden och hjärtat pickade på.

Mest att illamåendet avtagit så mkt och att jag allmänt känner mig lite piggare. Galet att man ska bli oroad för det?
  • Anonym (Dag för dag)
    Anonym (Ts) skrev 2023-01-18 15:26:49 följande:
    Åh tack, du anar inte hur mkt jag behövde läsa nåt sånt här. Jo, enligt läkaren som gjorde VUL såg allt helt rätt ut då för tiden och hjärtat pickade på.

Mest att illamåendet avtagit så mkt och att jag allmänt känner mig lite piggare. Galet att man ska bli oroad för det
    Det är ju inte alls ovanligt att illamående och andra symptom avtar i de där veckorna. Inte för inte de kallas spökveckor. Själv tillhörde jag dom som fick mer och mer besvär och mådde illa betydligt längre så försök njuta lite också. Glad  Allt ser bra ut, risken är jättelåg så försök att inte oroa dig. Solig
Svar på tråden Hur får man tiden att gå?