• Thu 19 Jan 2023 19:00
    1441 visningar
    1 svar
    1
    1441

    Hur vet man om man är deprimerad?

    Hej!
    Har länge kännt mig nedstämd och trött. Har börjat ogilla socialkontakt senaste månaderna då det tar så mycket energi. Om jag går till jobbet (som innefattar socialkontakt hela tiden) i ett par arbetspass så är jag så slut att jag när jag sen är ledig inte orkar göra någonting. Inte ta tag i saker jag borde osv. Mitt jobb är inte fysiskt ansträngande men lite psykiskt. Har jobbat med samma i 10 år och har inte känt såhär tidigare. 
    Samma med fritidsaktiviteter. Åker jag till badhuset med min son så är jag slut i flera dagar efter det. Har haft semester från jobbet några veckor nu då jag hade mycket semesterdagar att ta ut men är rädd för att åka till jobbet och även att göra saker på fritiden då jag blir helt slut efteråt. Viljan finns där men jag orkar inte. Är jag deprimerad?

  • Svar på tråden Hur vet man om man är deprimerad?
  • Thu 19 Jan 2023 19:04
    #1

    Vården har frågeformulär man kan göra för att få en snabb uppfattning.

    Å andra sidan har jag aldrig tyckt att jag är deprimerad men gör jag vårdens formulär så är jag konstant lindrigt deprimerad.

    Så jag tror lite det beror på vilka krav man har på livet. Allt kan inte vara glass och ballonger jämt, anser jag.

    Ibland är det bara gråkall mörk januari, någon udda begravning och höga elräkningar.


    Det är många det är synd om, men inte alltid för det de tror.
Svar på tråden Hur vet man om man är deprimerad?