• Anonym (Jennie)

    Jag vill skiljas och han låtsas som det regnar

    Jag vill skiljas.
    Vi hänger kvar för barnen och ekonomins skull, men varje period han är ledig (skiftgång) kryper det i skinnet på mig. Jag mår så dåligt i hans närhet och han struntar hela tiden i de regler som vi diskuterat fram ska gälla för barnen. 
    Jag får ta alla fajter om sänggående, läxor, godis och allt vad det kan vara. 


    En av de värsta sakerna är att att han låtsas som ingenting! Som att allt vore frid och fröjd. Som om han inte tagit det på allvar att jag vill bort från honom. 


    Behöver ventilera.
    Känner någon igen sig?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-01-22 08:14
    Känsliga Rummet/Anonyma diskussioner:
    Känsliga Rummet ska präglas av extra respekt för individen. Det här är platsen för tröst, råd och stöd så använd silkesvantar här. I Känsliga Rummet kan medlemmar vara anonyma, vilket är en förmån de ej bör missbruka.
  • Svar på tråden Jag vill skiljas och han låtsas som det regnar
  • Anonym (Jennie)
    Anonym (Anna) skrev 2023-01-22 15:22:51 följande:
    Min bedömning är att både du,  mannen och i förlängningen barnen förtjänar att leva i ett lyckligt förhållande.  Vilket "allt" säger det om mig? Jo att jag tycker att du, mannen och barnen förtjänar att leva i ett lyckligt förhållande. 
    Dina otrevliga svar säger en del om dig. 
    Varför ens starta tråden? 

    Ja, mina ?otrevliga? svar säger att jag är jätteledsen och i en skitjobbig situation som inte går att lösas ett bra sätt.
    Naturligtvis blir jag upprörd över att få svar på sådant jag inte bett om. Att det på det kommer ett rejält antal fördömande kommentarer om allt från kukstorlek till att det är synd om mina barn, är verkligen att slå på någon som redan ligger. 
    Silkesvantar gäller härinne, enligt regelverket. 

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Jennie) skrev 2023-01-22 16:39:04 följande:

    Ja, mina ?otrevliga? svar säger att jag är jätteledsen och i en skitjobbig situation som inte går att lösas ett bra sätt.
    Naturligtvis blir jag upprörd över att få svar på sådant jag inte bett om. Att det på det kommer ett rejält antal fördömande kommentarer om allt från kukstorlek till att det är synd om mina barn, är verkligen att slå på någon som redan ligger. 
    Silkesvantar gäller härinne, enligt regelverket. 


    Dessa "silkesvantar" gäller tydligen bara oss eftersom du ansåg att mitt svar "sa allt om mig". Jag är inte  dummare än att jag begriper att det var en negativ beskrivning av "mitt allt".
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Jennie) skrev 2023-01-21 22:10:33 följande:

    Det verkar inte så. Jag vill helst inte säga det så tydligt när barnen hör heller. Vi försöker hålla god min inför dem, så det vore bra att slippa dessa konversationer när de är närvarande.


    Tror det är här en del av problemet ligger. Ni låtsas inför barnen att allt är bra, men du önskar att ni slutar låtsas inför varandra medan ditt ex önskar fortsätta låtsas även er emellan. Det är kanske svårt att låtsas inför barnen men inte mellan er. Lika bra att tala klarspråk med alla så blir det tydligare. 


    Det är förstås svårt att leva åtskilda men ändå tillsammans i samma hus. Det blir bättre när ni väl flyttar isär. 

  • Anonym (Maria)
    Anonym (Jennie) skrev 2023-01-22 16:33:39 följande:
    Hur länge stod du ut?
    vad blev bättre och vad blev sämre?
    Jag kämpade kanske för oss i fem år och fem år genomled jag, så totalt 10 år. Usch, när jag tänker tillbaka undrar jag ens om jag någonsin var kär... Det bättre är min lycka och mitt välmående. Det är inget som tynger ner eller bromsar mig längre! Jag känner mig tillfreds på insidan! Det sämre är att jag blivit mer ensam. Inte i vardagen, för då är jag med barn och vänner. Men när något ska firas, en trist helg i oktober, eller en weekend till Köpenhamn. Mina vänner förvånade mig genom att utesluta mig för tydligen gör man saker i par, minst två män och två kvinnor. Det roliga med dessa tillfällen är att männen umgås för sig och kvinnorna för sig, men ändå ska det göras ihop och då blir inte jag medbjuden. Sen blev ju självklart ekonomin sämre och levnadsstandarden lägre, men sånt struntar jag i så länge jag klarar mig och det gör jag!
  • Anonym (Jennie)
    Anonym (Anna) skrev 2023-01-22 17:48:26 följande:
    Dessa "silkesvantar" gäller tydligen bara oss eftersom du ansåg att mitt svar "sa allt om mig". Jag är inte  dummare än att jag begriper att det var en negativ beskrivning av "mitt allt".
    Citerar dig, ifall du glömt:
    ? F.ö tycker jag synd om barnen. 
    Ditt resonemang är galet?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Jennie) skrev 2023-01-22 18:18:51 följande:
    Citerar dig, ifall du glömt:
    ? F.ö tycker jag synd om barnen. 
    Ditt resonemang är galet?
    Nej då jag har inte glömt. Jag står för vad jag sagt. Det är synd om er alla. Inklusive dig som lägger krokben för dig själv. 
    Ditt resonemang är galet. Ingen kommer tacka dig för att du fortsätter leva i något som gör dig olycklig. 
    Du får inte medhåll om du fortsätter hugga vilt omkring dig. 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Anna) skrev 2023-01-22 18:23:24 följande:
    Nej då jag har inte glömt. Jag står för vad jag sagt. Det är synd om er alla. Inklusive dig som lägger krokben för dig själv. 
    Ditt resonemang är galet. Ingen kommer tacka dig för att du fortsätter leva i något som gör dig olycklig. 
    Du får inte medhåll om du fortsätter hugga vilt omkring dig. 
    Jag skrev även detta; har du glömt?
    "Både du och maken förtjänar möjligheten att leva lyckliga ensamma eller ha möjlighet att träffa någon ny"
  • Anonym (Jennie)
    Anonym (Anna) skrev 2023-01-22 18:26:27 följande:
    Jag skrev även detta; har du glömt?
    "Både du och maken förtjänar möjligheten att leva lyckliga ensamma eller ha möjlighet att träffa någon ny"

    Ett litet tips för framtiden: 
    En del välmening slätar inte över en förolämpning.
    ?

    Jag är tydlig redan i inledningen vad jag söker efter här. Varför folk envisas att skriva som inte har något intresse för den biten är tyvärr som sådana här forum brukar fungera. Det går fjorton förståsigpåare på dussinet. 


    Jag hade hoppats på att ?känsliga rummet? var lite annorlunda.
    Hade lika gärna kunnat skriva på Flashback. 

  • Anonym (Jennie)
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-22 17:56:05 följande:
    Jag kämpade kanske för oss i fem år och fem år genomled jag, så totalt 10 år. Usch, när jag tänker tillbaka undrar jag ens om jag någonsin var kär... Det bättre är min lycka och mitt välmående. Det är inget som tynger ner eller bromsar mig längre! Jag känner mig tillfreds på insidan! Det sämre är att jag blivit mer ensam. Inte i vardagen, för då är jag med barn och vänner. Men när något ska firas, en trist helg i oktober, eller en weekend till Köpenhamn. Mina vänner förvånade mig genom att utesluta mig för tydligen gör man saker i par, minst två män och två kvinnor. Det roliga med dessa tillfällen är att männen umgås för sig och kvinnorna för sig, men ändå ska det göras ihop och då blir inte jag medbjuden. Sen blev ju självklart ekonomin sämre och levnadsstandarden lägre, men sånt struntar jag i så länge jag klarar mig och det gör jag!
    Det låter ju inte så vänskapligt? 😢
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Jennie) skrev 2023-01-22 22:30:51 följande:
    Det låter ju inte så vänskapligt? 😢
    Nej, jag håller med! Men det är en lärdom i sig, jag kommer aldrig utesluta en singel och jag vet att de jag trodde jag visste var jag hade, är på en annan plats!
  • 19mark82
    Anonym (Jennie) skrev 2023-01-22 22:30:51 följande:
    Det låter ju inte så vänskapligt? 😢
    Tror du du kommer kunna återgå till att jobb nån gång i framtiden? Det ligger nyckeln till friheten
Svar på tråden Jag vill skiljas och han låtsas som det regnar