• Torna

    Några CV-proffs?

    Sitter och slipar lite på mitt CV och har stött på 2 frågetecken som jag undrar om någon kan hjälpa mig med.

    1) Hur anger man bäst en befordran/rollbyte på samma företag? 
    Tex. Jag började på mitt nuvarande jobb 2021-01 och 2022-01 blev jag befordrad och då fick ju min roll ett annat namn och lite andra uppgifter. Vill inte det ska se plottrigt ut.

    2) Ska man ange föräldraledighet och isf hur? Jag arbetar på samma företag både före och efter föräldraledighet.

  • Svar på tråden Några CV-proffs?
  • Anonym (Lärare)

    FL skriver man aldrig i ett CV, ny roll skrivs in med datum osv som vilken annan anställning som helst om det är märkbar skillnad, annars t ex (arbetsledare från xx-xx-xx).

  • BuoBä

    Om du annars skulle få ett stort glapp i CVt så kan det vara bra att skriva in föräldraledighet, men hade du samma arbetsgivare både före och efter så behöver du inte göra det. 

    Jag har samma arbetsgivare listad 5 gånger, för att jag bytte roller. Däremot har jag plockat bort alla sommarjobb som inte är relevanta för det jag jobbar med nu sen 10+ år. 

  • FredrikLiksom

    På rubrikraden på varje anställning kan du ha företagsnamnet. Under företagsnamnet kör du de anställningar du haft typ så här:

    Företag AB
            - Administratör 2022-10 ? pågående
            Hantera dokument, köra truck och åtala.
            - Kanslist 2013-04 ? 2022-10
            Kontera fakturor, mata hästar

    Hoppas familjelivs usla ordbehandling återger korrekt men antagligen inte.

Svar på tråden Några CV-proffs?