• varelse

    Känner inget

    Hej. Detta är min andra graviditet och jag är nu i sjunde veckan. I förra graviditeten nådde jag totalt pyton ända till vecka 25. Därför känns detta lite obehagligt och jag kan inte låta bli att misstänka missfall. Jag hade lite "mensvärk" i vecka 5, men det är så gott som borta nu. Har inte mått speciellt dåligt och lever på som vanligt. Känner inte att nåt "arbetar". Har inte haft blödning. Hur stor är risken för missfall utan blödning?

    Det är lätt att säga att man ska bara glad och slappna av, men när jag förut bara upplevt motsatsen till detta, känns det faktiskt otäckt. 

  • Svar på tråden Känner inget
  • Lofis

    Jag tycker symtomen varierat massor. I vecka 7 hade jag nog rätt kraftigt illamående på morgnarna för det mesta, men sen kunde det försvinna en dag och komma tillbaka nästa. I vecka 10 tyckte jag att typ alla symtom försvann, och fick tillslut komma på ett VUL och då såg allt ok ut. Imorgon ska jag på KUB, är jättenervös då jag precis som du är symtomfri i stort sett.
    jag vet inte hur stor risk för missfall det är när man inte har blödit, man kan ju i värsta fall få MA utan blödningar men jag vet inte hur vanligt det är att få det. Håller tummarna för dig!

  • Mortiscia80

    Jag hade inga symptom alls de första månaderna. Ingen graviditet är den andra lik, inte ens hos samma kvinna, så slappna av bara och försök leva som vanligt.

Svar på tråden Känner inget