• Anonym (Exator)

Ruvande hämndkänslor.

Vet inte var jag skulle lägga den här tråden så det fick bli det känsliga rummet även om jag inte alls finner det känsligt egentligen. Vet inte varför jag skriver det egentligen men ändå vill jag ventilera det som rör sig i mitt huvud. Jag har under hela mitt liv från det att jag var barn fått kommentarer och blivit regelrätt mobbad för att jag är överviktig. Jag har blivit behandlad sämre på grund av att jag har en kropp som inte faller inom de rådande kroppsidealen och det är helt sinnessjukt. Sånt som ingen ska behöva höra och bli utsatt för har jag fått erfara om och om igen och nu har jag fått nog. Jag vill fan ge igen på alla som öppnat käften och betett sig. Mord är som bekant kriminaliserat men att fjättra dem vid schavotten vore något eller slå sönder hela deras tillvaro. Ge dem ett rent helvete. Samma helvete jag fått genomlida och som förstört mitt liv. Någon annan som haft liknande tankar?

• Svar på tråden Ruvande hämndkänslor.
  • Lynx123

Ditt liv är inte förstört. Ge dem inte den makten! Självfallet är det jättejobbigt för dig men om du blir bitter och arg låter du dem vinna. Lägg din ilska på kreativitet i stället. Visa dem vad du kan.  Skickar stor styrkekram

• Eurydike

Jag har också blivit mobbad, inte för övervikt, men för att jag hade mycket smink. Det var sexuella trakasserier, hot om våldtäkt, de skrev sminkhora på mitt skåp, knuffade mig, tafsade och som final försökte de elda upp mig. Trots det har jag gått vidare och bär inte på någon längtan efter hämnd. Det borde jag kanske göra, men tror det är väldigt olika hur man lyckas gå vidare och komma över en sådan sak. För mig känns det som ett annat liv, en annan människa. Som något som inte angår mig. Men det har påverkat mig på så vis att jag jobbar aktivt för att motverka mobbning, både i verkligheten och på nätet. Mobbning är en fruktansvärd samhällssjukdom som skördar många liv varje år.

• Anonym (Exator)

Tack för era svar. Ja vi hanterar nog traumatiska händelser olika och det påverkar oss på olika sätt och jag tror inte att det finns något rätt eller fel här. En del finner styrkan i att hjälpa andra medan andra drar sig undan samhället i den mån det är möjligt. Det är en fucked up world på många sätt och inte helt lätt att navigera i den men det finns också mycket skönhet och med skönhet menar jag det som härbärgerar inom en människa. 

• Eurydike
    Anonym (Exator) skrev 2023-01-22 21:54:03 följande:

Tack för era svar. Ja vi hanterar nog traumatiska händelser olika och det påverkar oss på olika sätt och jag tror inte att det finns något rätt eller fel här. En del finner styrkan i att hjälpa andra medan andra drar sig undan samhället i den mån det är möjligt. Det är en fucked up world på många sätt och inte helt lätt att navigera i den men det finns också mycket skönhet och med skönhet menar jag det som härbärgerar inom en människa. 

Försök att vända det negativa till någonting positivt istället. Så som motivation till att prestera bättre, så du kan hämnas genom att lyckas i livet istället. Låt inte mobbarna få så stor betydelse att de kan förstöra ännu fler år av ditt liv. Men jag förstår att det är svårt. Jag skickar också en stor styrkekram!
Svar på tråden Ruvande hämndkänslor.