• Stjärnan92

    Bli gravid med hjälp igen?

    Hej!

    Har en snabb liten undran bara, inför min första graviditet blev vi tvungna att göra fertilitetsutredning, vilket resulterade att de kom fram till att jag ej har nån ägglossning, så med hjälp av provera och letrozol blev tillslut min dotter till som snart är 1,5 år gammal nu! 

    men till frågan, när jag är redo för ett syskon till henne, måste man försöka i 1 år igen då innan man får hjälp, eller kan man direkt kontakta gyn och få tabletterna och de och börja med en gång? Eftersom de kom fram till att jag inte har nån ägglossning känns de ju sjukt att man ska ?försöka? i onödan i ett år när man vet vad som är problemet?

  • Svar på tråden Bli gravid med hjälp igen?
  • Jag är bara jag

    Man får ingen hjlp med ett andra barn via regionen utan då får ni gå privat. Och då är det oftast ingen kö för utredning.

  • Anonym (My)

    Nä vis regionen får man ingen hjälp om man redan har ett gemensamt barn 🙄 Man får vända sig till privat klinik och då går det ju oftast snabbt att få hjälp. Vi hade tur som lyckades på egen hand. Lycka till 😍

  • Anonym (Mamma2)

    Jag bor i Skåne och här går jag till min vanliga gynokolog som hjälper mig med både recept och undersökningar. Och det kostar som ett vanligt besök och en sen frikort.  eftersom jag har pcos viste jag redan innan vi försökte med första att jag inte har egen ägglossnig så vi fick hjälp med detsamma och så även med 2:an och nu även med 3:an.

    lycka till :)

Svar på tråden Bli gravid med hjälp igen?