Anonym (C) skrev 2023-01-25 14:31:50 följande:
Herregud, du är ju sinnessjuk. Skiter fullständigt i vad alla säger... Tror att du vet bäst redan. Är expert på psyk.. Ändå ignorerar du din unges känslor så mycket att han håller på att bli psyksjuk..
Låt mig gissa. Han kan titta på tv istället. För du har inte tid??
Så här är det lilla damen.. Mår du dåligt behöver du få prata med någon om problemet.. Din man förmodligen förhoppningsvis.. Detta gör att du känner dig sedd, uppskattad och förstådd.. Och du hade inte uppskattat om varje gång som du försökte upp dig för honom.. Få till svar att "hörredu, nu har jag faktiskt inte tid.."
Likadant kommer det bli för en jäkla massa barn.. Då dom behöver en förälder som kan ge dom lite tid..
Det betyder inte att du behöver stå och ta snacket inne i badhuset.. Eller slösa en hel halvtimme på det.. Det tar dig tre sekunder att öppna munnen nämligen och säga "oj förlåt, råkade det hända något som gjorde att du skulle bli såhär sur?"
O ge honom en kram eller något. Men sånt gör väl inte du?
Oj, blev du så förolämpad? Kallar du ofta kvinnor för lilla damen? Går säkert hem..
Nu kan vi sakta ner dina fördomar litegrann.
Jag kan förtydliga igen att han inte blir sur när han får tankarna. Så det är inte något oj, blev du såhär sur...Han kan göra något han älskar och helt plötsligt börja rycka med handen. Vi har diskuterat och han vet inte varför. Ska jag fråga honom varje gång kommer jag bli tjatig och det slutar med att han slutar prata med mig om det.
Jag lägger all min tid på barnen. Jag jobbar endast deltid pga mina barn. Vi ser en film i veckan, lördagsmys. Övrigt så har vi skärmtid på 2 timmar. Övrig tid läggs på att skapa musik, rita, läsa böcker, utflykter. Han vill fortfarande att jag nattar honom vilket jag gör i ca 30 min.
Han mår inte såhär pga bristande kärlek eller samtal. Inte från den här sidan av familjen. Jag anser inte mig vara expert men eftersom jag redan har ett annat barn med tvångstankar har jag lite kunskap om ämnet. Likt förbannat är det svårt att hantera när ens barn mår dåligt.