• Carolatom07

    Varför stämpas idag män som riktar kritik mot kvinnor för "incels"?

    Incel har ju bllvit en populär stämpel kvinnor gärna sätter på ofta yngre, bittra män som har en inre längtan efter kvinnlig närhet.

    När kvinnor är  bittra på män så är det som det ska vara. Mannen ska ju i "jämställdhetens" namn anpassa sig och aldrig klaga oavsett vilka fel kvinnor gör  eller oavsett hur de beter sig.

    Det jag ställer mig frågande till är varför även män som bara har lite, men ofta befogad kritik mot kvinnor och kvinnors beteende för incels? En stereotyp incel är ju en utpräglad kvinnohatare och därför placeras han förstås in i detta fack. Men män som känner sig ensamma och är bittra för att inga kvinnor tycks vilja ha dem, varför ska de behöva få den stämpeln?

  • Svar på tråden Varför stämpas idag män som riktar kritik mot kvinnor för "incels"?
  • pump
    molly50 skrev 2023-01-30 13:40:24 följande:
    Jag kan inte se att någon har påstått att kvinnor har det värre än män.
    Men när kvinnor kritiseras som grupp så är det klart att många reagerar.
    Speciellt om man inte känner igen sig i det som skrivs.
    Tror du inte att många män skulle reagera om män kritiserades som grupp?
    Och faktum är att här fins många trådar där män kritiserar kvinnor för deras utseende,att de inte får sex direkt efter att kvinnan fött deras barn,att hon inte vill träna,att hon inte går ner i vikt efter en förlossning osv.
    Är det ok,tycker du? Ska det inte få kritiseras?
    Jag ser ofta trådar där män kritiseras som grupp, men jag tar inte det personligt.
    Jag förstår att många kvinnor är bittra och vill blåsa ur sig lite frustration. Men den här skillnaden på män och kvinnor är nåt helt annat. Det är ett system, där kvinnor anser sig kunna säga vad som helst till män, som hycklar och dömer. Och kritiserar man kvinnor som beter sig såhär, så är man en incel. Det är ju löjligt.
  • molly50
    pump skrev 2023-01-30 13:52:36 följande:
    Jag är 51. Kvinnan jag nämnde där var 46 år då. Och hennes väninnor i samma ålder.
    De andra tjejerna jag nämnde, som får kommentarer på facebook, är i alla åldrar.
    Jag är också så, jag tar folk som de är. Jag anmärker inte på andras kroppar, och definitivt inte på kvinnors kroppar. 
    Ok. Men då säger ju det en del om hur just de kvinorna funkar. Det gäller ju inte alla kvinnor. 
    Och tur är väl det.
    Och ofta så är de som kritiserar kvinnor just andra kvinnor. 

    Så bra att du inte gör det. Men tyvärr så finns de ju de män som gör det.
    Och det är de männen som också får välförtjänt kritik, 
  • molly50
    pump skrev 2023-01-30 14:12:40 följande:
    Jag ser ofta trådar där män kritiseras som grupp, men jag tar inte det personligt.
    Jag förstår att många kvinnor är bittra och vill blåsa ur sig lite frustration. Men den här skillnaden på män och kvinnor är nåt helt annat. Det är ett system, där kvinnor anser sig kunna säga vad som helst till män, som hycklar och dömer. Och kritiserar man kvinnor som beter sig såhär, så är man en incel. Det är ju löjligt.
    Jag har ärligt talat inte sett någon tråd där män kritiseras som grupp.
    Däremot finns det många sådana trådar om kvinnor.
    Och de som får epitetet incels är ju sådana som spyr galla över att kvinnor inte vill ge dem sex av barmhärtighetsskäl.
    Och som ger alla kvinnor som grupp skulden för att de har svårt att hitta en kvinna. 
    Och det blir lite tröttsamt när det dyker upp många sådana trådar på en gång,vilket det kan göra ibland. 
  • molly50
    molly50 skrev 2023-01-30 15:13:21 följande:
    Jag har ärligt talat inte sett någon tråd där män kritiseras som grupp.
    Däremot finns det många sådana trådar om kvinnor.
    Och de som får epitetet incels är ju sådana som spyr galla över att kvinnor inte vill ge dem sex av barmhärtighetsskäl.
    Och som ger alla kvinnor som grupp skulden för att de har svårt att hitta en kvinna. 
    Och det blir lite tröttsamt när det dyker upp många sådana trådar på en gång,vilket det kan göra ibland. 
    Jag ska tillägga att inte heller jag tar sådana saker personligt.
    Men jag tycker inte heller att det ska stå oemotsagt. 
    Det finns bra kvinnor också likaväl som att det finns bra män. 
  • pump
    molly50 skrev 2023-01-30 15:13:21 följande:
    Jag har ärligt talat inte sett någon tråd där män kritiseras som grupp.
    Däremot finns det många sådana trådar om kvinnor.
    Och de som får epitetet incels är ju sådana som spyr galla över att kvinnor inte vill ge dem sex av barmhärtighetsskäl.
    Och som ger alla kvinnor som grupp skulden för att de har svårt att hitta en kvinna. 
    Och det blir lite tröttsamt när det dyker upp många sådana trådar på en gång,vilket det kan göra ibland. 
    Jag ser det hela tiden.
    Ja, håller med om att det är tröttsamt med män som tycker att kvinnor ska "ställa upp". Det är väl inget kul? Man vill ju att hon ska vilja, för att hon gillar en.
  • molly50
    pump skrev 2023-01-30 17:54:34 följande:
    Jag ser det hela tiden.
    Ja, håller med om att det är tröttsamt med män som tycker att kvinnor ska "ställa upp". Det är väl inget kul? Man vill ju att hon ska vilja, för att hon gillar en.
    Ok. Ja,inte jag,som sagt.

    Ja,precis. Jag förstår inte vad man får ut av att ha sex med någon som inte vill. 
  • pump
    molly50 skrev 2023-01-30 20:57:59 följande:
    Ok. Ja,inte jag,som sagt.

    Ja,precis. Jag förstår inte vad man får ut av att ha sex med någon som inte vill. 
    Jag har förstått att kvinnor inte ser det själva, hur kvinnor klumpar ihop män och anklagar män som grupp för olika saker.
    Det är lite samma som jag ser att kvinnor har en onödigt hård ton mot män, dömer män, och hycklar. Kvinnor ser inte själva det, att kvinnor ofta slänger ur sig okänsliga saker mot män, utan att reflektera över det. Det är för att många kvinnor är så vana att göra det, så det tänker dom inte på.
    Men det är inget att tjafsa om. Det är så jag ser på saken, andra håller inte med.
    Det är som det är.
  • pump
    molly50 skrev 2023-01-30 20:57:59 följande:
    Ja,precis. Jag förstår inte vad man får ut av att ha sex med någon som inte vill. 
    Nej, det måste kännas väldigt konstigt. Jag har bara legat med en och det var skitkul, för hon ville verkligen. Jag också.
    Jag har hånglat med några tjejer, och jag minns speciellt tre st. Det var också härligt, för de ville verkligen. Fanns inga tvivel om det Flört
  • pump
    pump skrev 2023-01-30 13:52:36 följande:
    Jag är 51. Kvinnan jag nämnde där var 46 år då. Och hennes väninnor i samma ålder.
    De andra tjejerna jag nämnde, som får kommentarer på facebook, är i alla åldrar.
    Jag är också så, jag tar folk som de är. Jag anmärker inte på andras kroppar, och definitivt inte på kvinnors kroppar. 
    Såg några för en stund sen. Kommentarer som tjejer får på facebook:
    Du är så fin
    Beautiful
    OMG

    Jag förstår att det är roligt för tjejer att få positiva kommentarer, då de lagt ner tid på att fixa med utseendet. Fransar t ex.
    Men kanske inte påstå att bara män är ytliga...
  • molly50
    pump skrev 2023-01-31 10:29:51 följande:
    Jag har förstått att kvinnor inte ser det själva, hur kvinnor klumpar ihop män och anklagar män som grupp för olika saker.
    Det är lite samma som jag ser att kvinnor har en onödigt hård ton mot män, dömer män, och hycklar. Kvinnor ser inte själva det, att kvinnor ofta slänger ur sig okänsliga saker mot män, utan att reflektera över det. Det är för att många kvinnor är så vana att göra det, så det tänker dom inte på.
    Men det är inget att tjafsa om. Det är så jag ser på saken, andra håller inte med.
    Det är som det är.
    Det är nog precis samma sak med män,skulle jag tro.
    De ser inte själva hur kvinnor kritiseras som grupp och skuldbeläggs för att de inte lyckas träffa någon osv.
    Så båda parter är nog lika goda kålsupare i det fallet. 
  • molly50
    pump skrev 2023-01-31 10:31:58 följande:
    Nej, det måste kännas väldigt konstigt. Jag har bara legat med en och det var skitkul, för hon ville verkligen. Jag också.
    Jag har hånglat med några tjejer, och jag minns speciellt tre st. Det var också härligt, för de ville verkligen. Fanns inga tvivel om det Flört
    Ja,vill båda så kan det ju vara underbart. 
  • molly50
    pump skrev 2023-02-01 13:13:37 följande:
    Såg några för en stund sen. Kommentarer som tjejer får på facebook:
    Du är så fin
    Beautiful
    OMG

    Jag förstår att det är roligt för tjejer att få positiva kommentarer, då de lagt ner tid på att fixa med utseendet. Fransar t ex.
    Men kanske inte påstå att bara män är ytliga...
    Det är nog samma sak där. Det finns både ytliga kvinnor och ytliga män.
    Men kvinnor får oftare höra att de inte är attraktiva efter en viss ålder,att de ska vara smala och vältränade,inte ha celluliter osv.
    Då är det kanske inte så konstigt att män ses som ytliga. 
  • pump
    molly50 skrev 2023-02-01 15:26:50 följande:
    Det är nog samma sak där. Det finns både ytliga kvinnor och ytliga män.
    Men kvinnor får oftare höra att de inte är attraktiva efter en viss ålder,att de ska vara smala och vältränade,inte ha celluliter osv.
    Då är det kanske inte så konstigt att män ses som ytliga. 
    Jag tycker jag ser det lika ofta här i alla fall, hur män får höra att man inte är attraktiv längre efter en viss ålder, det jämförs med yngre män.
    Jag är själv ytlig. Jag är t ex attraherad av flera yngre tjejer. Speciellt en, hon är 27.
    Hon har jättefin kropp. Men det jag allra mest längtar efter och vill ha, är en go jämnårig kvinna. Kan t o m säga att jämnåriga är sexigare än tjejer runt 25.
  • molly50
    pump skrev 2023-02-01 17:38:57 följande:
    Jag tycker jag ser det lika ofta här i alla fall, hur män får höra att man inte är attraktiv längre efter en viss ålder, det jämförs med yngre män.
    Jag är själv ytlig. Jag är t ex attraherad av flera yngre tjejer. Speciellt en, hon är 27.
    Hon har jättefin kropp. Men det jag allra mest längtar efter och vill ha, är en go jämnårig kvinna. Kan t o m säga att jämnåriga är sexigare än tjejer runt 25.
    Ok. Då har vi nog inte sett samma trådar,helt enkelt.

    Jag är inte så ytlig. Klart att utsidan är ett plus. Men insidan är så mycket viktigare för mig.
Svar på tråden Varför stämpas idag män som riktar kritik mot kvinnor för "incels"?