• Sun 29 Jan 2023 17:28
    4899 visningar
    2 svar
    2
    4899

    Inbjudningar till bröllop - fysisk inbjudan, digitalt eller båda?

    Hej forumet!


    Jag sitter här och funderar kring olika budgetposter när det kommer till bröllop, och en av posterna är ju inbjudningar och andra trycksaker.


    Jag har en fundering kring hur ni på forumet tänker kring inbjudningar till event så som bröllop? När jag frågade runt bland mina kompisar så var det många som fortfarande tycker att ett fysiskt inbjudningskort är att föredra. Men i och med att många blivit mer vana att bli inbjudna till någon typ av chatt-grupp (typ WhatsApp) eller ett Facebook-event där man kan få information löpande, fylla i formulär så som matpreferens mm, och ställa frågor osv så känns det inte som om en fysisk inbjudan räcker? Att skicka ut information som lätt kan delas i en grupp/event till var och en enskilt känns ju som om det skulle ta väldigt mycket tid och att information lätt missas. Sen vet jag också att många skickar ut mer än bara en ?inbjudan?, först ett ?Save the date? kort, sen ett riktigt inbjudningskort med lite mer info, och sen kanske till och med ett tackkort. Med porto och allt kan den budgetposten lätt springa iväg.


    Hur har ni löst detta problem med att få ut info på ett bra sätt till era gäster? Vad har det kostat och vilka för och nackdelar hade ni med det sättet ni valde? Eller om ni vore bjudna till ett bröllop, hur hade ni velat ha det?

  • Svar på tråden Inbjudningar till bröllop - fysisk inbjudan, digitalt eller båda?
  • Anonym (Titi)
    Sun 29 Jan 2023 17:36
    #1

    Save the date känns onödigt, skicka inbjudan bara. De som inte kan kan inte ändå.

    Att göra en grupp för inbjudan känns lite osäkert, alla har inte alla appar och alla använder inte mobilen på det sättet.

    Ett fint inbjudningskort på posten med osa-datum tycker jag är det bästa. Då ringer du runt till de som inte osa:t efter datum och får då info om de kommer och ev allergier då.

    Blir det dyrt med porto kan du ju lämna inbjudan i handen eller brevlådan till de som bor nära, de du umgås med eller träffar.

  • Anonym (Ann)
    Sun 29 Jan 2023 17:54
    #2

    Ett trevligt inbjudningskort i brevlådan föredrar jag. Då kan man även lämna besked om eventuella allergier som ni inte redan vet om när man svarar. Formulär, få löpande info (om vad?), fylla i matpreferenser osv låter opersonligt och kallt. 


     

Svar på tråden Inbjudningar till bröllop - fysisk inbjudan, digitalt eller båda?