• camli

Klimakterie?

Vaknade i morse med rött ansikte. Det har hållit i sig nästan hela dagen. Men mest på kinderna. Kan det vara klimakteriet? 49 år med mens som glesats ut. Ibland hoppat över flera månader. Är ej torr i underlivet. Fick mens igår. Har någon annan råkat ut för detta? Även huvudvärk. Har aldrig haft rosacea tex. 

• Svar på tråden Klimakterie?
  • Nattviol

Leta upp (på Instagram eller Facebook) grupperna "Stark genom klimakteriet" som Monika Björn håller i. Superbra information om klimakteriet. I alla fall facebook-gruppen kan man ställa frågor vet jag. Tror du får bättre svar där. 

• Pimpinellan

Nja, visst skulle det kunna vara klimakteriet, men det som får mig att tvivla är att det sitter mest på kinderna och satt i så länge. Visst kokar jag och ser ut som en kräfta mellan varven pga vallningar, men det går snabbt över. Vid rosacea är det just kinderna som drabbas mest. Och det kan man få som äldre. Mamma var långt över 50 när hon fick det. Fundera på om det ändå kan vara det. Om nåt utlöser det som kaffe, sol och stark mat.

• camli

Det konstiga är att idag är det borta. Har druckit ich ätit det som jag brukar. 
    Läste om neurogen tumör..liknande syntom🥶

• Pimpinellan
    camli skrev 2023-01-30 14:27:30 följande:

Det konstiga är att idag är det borta. Har druckit ich ätit det som jag brukar. 
    Läste om neurogen tumör..liknande syntom🥶

Det var ju väldigt extremt att tro på. Googlar man kan vad som helst stämma f.ö och vi är alla döende typ nästa vecka. Skrattande  Återkommer det så fundera på vad som föregick det.
Svar på tråden Klimakterie?