• Lilltufsan

    Blödningar i 12 dagar!?

    Hej!

    Jag plussade för 2 v sedan och haft först små blödningar med bara lite "mensvärk". Men nu i torstes förra veckan tilltog det och har blodigt lite olika smått och stort. 
    Inga klumpar, haft mycket ont i ryggen och magen från och till.
    Jag är i v 7 å så orolig för missfall. 
    Är det någon som varit med om samma?Skäms

  • Svar på tråden Blödningar i 12 dagar!?
  • Sucken

    Jag hade blödning i över en månad. Visade sig vara livmoderslemhinnan som växte ut genom livmodertappen och irriterade. Hade också ont då. Jag tycker du ska ringa gyn och be om att få kolla upp!

  • Lilltufsan

    Jag har pratat med bm nyss och ska dit imorgon för att kolla upp det.
    Var du gravid då också vid det tillfället?

  • svansmamman

    Det du beskriver låter som det jag gick igenom vid två av missfallen. Tilltagande blödning i kombination med smärta i mage/rygg brukar generellt vara positivt. Men om än mina erfarenheter är dåliga av kombinationen du beskriver finns det de som haft liknande och där det inte innebar missfall. 


    Sannolikheten att du får göra ett ultraljud är nog rätt liten då våren rent generellt tenderar att inte se missfall som
    en så stor grej, vidare är det inte säkert att man kommer kunna se så mycket. Att däremot få ta blodprov med ett par dagars mellanrum och mäta mängden HCG (dvs gravid-hormon) brukar man däremot kunna få igenom. Ett långsamt stigande eller ett sjunkande provsvar talar för missfall. 

    Jag håller tummarna för att allt är som det ska med graviditeten. Du får gärna uppdatera här kring hur det går för dig. ❤️

  • Sucken

    Ja, jag var gravid och är gravid fortfarande. 😊 Hade blödningar mellan veckorna 5 och 9 på ett ungefär. Jag hade inga problem att få komma till gyn då jag berättade att jag hade blödningar och ont. Fick dessutom komma dit flera gånger då dom inte hittade orsaken första gången. 😊

Svar på tråden Blödningar i 12 dagar!?