• Tue 31 Jan 2023 16:10
    1512 visningar
    1 svar
    1
    1512

    Kan man bli gravid med östrogenvärde på 88, någon som vet?

    Har tagit östrogen och fsh- prov på Dag 2 i menscykeln. östradiol var 88 och fsh var 12. Har tagit amh- test också två ggr som var 0,44 och 0,54. Progesteron har varit 28 och 34. När jag kollade progesteronvärdet som var 34, kollade jag även östradiol som var 435 då. tror detta innebär att jag är östrogendominant? Min menscykeln är för det mesta 26 dagar, men kan variera med någon dag. har dock alltid mellanblödningar tre dagar i sträck innan mensen kommer igång, dessa brukar jag ha ungefär dag 22,23 och 24. Har haft dessa mellanblödningar ändå sen jag hade en väldigt svår coronainfektion för något år sedan. Har även tydliga symptom på östrogenbrist. Är det någon som vet ifall det går att bli gravid naturligt med dessa värden och menscykelproblem? Har ett barn sen tidigare. Har även gjort en fertilitersutredning innan jag fick mitt första barn, då var mitt fsh värde betydligt bättre, 7,5.  Så känner mig ganska orolig att jag ej kommer lyckas bli gravid igen, när mina värden är så mkt sämre nu. 

  • Svar på tråden Kan man bli gravid med östrogenvärde på 88, någon som vet?
  • Fri 3 Feb 2023 10:06
    #1

    Finns det inte någon som vet? 

Svar på tråden Kan man bli gravid med östrogenvärde på 88, någon som vet?