• Tue 31 Jan 2023 16:58
    8923 visningar
    3 svar
    3
    8923

    Ni med spottings och mensvärk!

    hej! Sååå tacksam för lite stöd och tips! 


    jag har aldrig haft varken spottings eller mensvärk, men nu när man försökt bli med barn en stund och ska - försöka tänka på annat så ska det ju självklart bli något strul! 


    fick lite rosa i söndags och trodde att mensen skulle komma. Så tänkte väl inte mer på det, men hela dagen gick och det hände inte mer. Det försvann och kom igår en skvätt till. Idag har jag världens värk som kommer och går men den kommer liksom inte ?igång?.. det är fortfarande ljust och pyttelite. 


    Så om någon har svar på ?spottings? och varför man får det.. kanske eran gyn förklarat varför, någon hormon man har brist på? 


     

  • Svar på tråden Ni med spottings och mensvärk!
  • Anonym (Fyran­)
    Tue 31 Jan 2023 21:48
    #1

    Har du tagit ett gravtest? Jag har haft rosa flytningar och mensvärk vid alla mina graviditeter 😊

  • Anonym (Ok)
    Wed 1 Feb 2023 00:05
    #2

    Förutsätter att du tagit gravtest som var negativt eftersom du frågar här. Jag fick spottings efter jag fyllt 30, de kom 3 dar innan mensen och var mörka i färgen. När jag blev gravid uteblev de, det var då jag misstänkte graviditet.
    Ditt låter mer som nidblödning men om du inte är gravid så är det ju inte det.
    Spottings är ingen fara men läste nån gång att om man har mycket så bör man höra av sig till gyn.

  • Wed 1 Feb 2023 09:18
    #3

    Hej :) 

    Nej jag har inte tagit något gravtest, tillhör väl generationen som tar test när man får utebliven mens som går och tar ett test.. får väl skämmas lite eftersom ni båda tänker att det är något jag skulle gjort kanske. 

    å andra sidan så tror jag att jag har en ganska kort lutealfas på 11-13 dagar så skulle jag bli gravid så tar det säkert några dagar till innan det skulle visas. Jag har tagit ältest 3 gånger och haft korta dagar från äl - mens. 


    Jag blir ju 33 år nu i februari, så det kanske är så att mina hormoner börjar ändras pga ålder. därav spottings som du nämner. 


    nu har mensen dock kommit igång lite till, men inte i närheten av vad jag brukar ha, ja brukar ha riklig klumpig mens men nu är den väldigt ?snäll? lite rödare men inte alls mörkröd och super mycket. 


    jag fick tips om EPA glandin från en kollega till hyn, har ätit den en månad och har nu googlat att den också ska bygga slemhinna och förebygga pms, det kaaaanske är den som spökar? Får ju väldigt fin hy så den vill man ju inte sluta med. 

Svar på tråden Ni med spottings och mensvärk!