• Anonym (Vis)

    Personkemi vs Åldern

    Vilket är viktigast, personkemin eller hur många år som skiljer en åt?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Personkemi vs Åldern
  • Anonym (A)
    Anonym (L) skrev 2023-02-01 17:37:53 följande:

    Ålder är viktigast så klart. Vem bryr sig om personkemi???

    Överlåter åt läsaren att avgöra om jag är ironisk eller inte.


     


  • Anonym (sant men udda)

    IQ.

    Tala partikelfysik med mig och jag är din.

  • Anonym (Drakelidraken)

    Både ålder och personkemi är viktigt. Tillsammans med en massa andra faktorer.

  • Anonym (M2)
    Anonym (Vis) skrev 2023-02-01 10:32:29 följande:
    Personkemi vs Åldern

    Vilket är viktigast, personkemin eller hur många år som skiljer en åt?


    Varför välja när man kan få båda två.

    Sen allmänt äckligt med folk som har partners mer än +- 20% av egen ålder.
  • Anonym (Åldersskillnaden)

    För mig är åldersskillnaden viktigast och att den är opassande och provokativ. Vad är då provokativt för en 44årig man som inte kan tänka sig att gå så pass mycket uppåt i ålder för att det skall bli provokativt men inte heller vara med ett barn. Då hamnar vi i åldern 30-35.

    30-35 är bra. Tillräckligt vuxen för att jag inte skall få dåligt samvete, men ändå tillräckligt ung för att familjelivstanterna skall bli sura. Win-win 

  • Anonym (Drakelidraken)
    Anonym (Åldersskillnaden) skrev 2023-02-07 21:48:53 följande:

    För mig är åldersskillnaden viktigast och att den är opassande och provokativ. Vad är då provokativt för en 44årig man som inte kan tänka sig att gå så pass mycket uppåt i ålder för att det skall bli provokativt men inte heller vara med ett barn. Då hamnar vi i åldern 30-35.

    30-35 är bra. Tillräckligt vuxen för att jag inte skall få dåligt samvete, men ändå tillräckligt ung för att familjelivstanterna skall bli sura. Win-win 


    Whatever floats your boat. Om du väljer partner efter folk på Familjeliv, kör på.
  • Anonym (Åldersskillnaden)
    Anonym (Drakelidraken) skrev 2023-02-07 22:19:21 följande:
    Whatever floats your boat. Om du väljer partner efter folk på Familjeliv, kör på.
    :D Jag har tidigare en gång valt partner på argumenten "jättestora tuttar" , "hon är intresserad av mig" och "varför Inte?" 

    Så är ingen främling till dåliga urvalsprocesser 
  • Anonym (Jocko)

    Det går väl inte basera en relation på att båda parter är i samma ålder?

    Brukar krävas lite mer för att det ska bli något.

  • Anonym (Vis)
    Anonym (Åldersskillnaden) skrev 2023-02-07 21:48:53 följande:

    För mig är åldersskillnaden viktigast och att den är opassande och provokativ. Vad är då provokativt för en 44årig man som inte kan tänka sig att gå så pass mycket uppåt i ålder för att det skall bli provokativt men inte heller vara med ett barn. Då hamnar vi i åldern 30-35.

    30-35 är bra. Tillräckligt vuxen för att jag inte skall få dåligt samvete, men ändå tillräckligt ung för att familjelivstanterna skall bli sura. Win-win 


    Ja, när hon är 30 så borde hon väl vara en vuxen kvinna. Familjeliivstanterna blir sura hur man än gör, så det är tyvärr hopplöäst. Själva så kan dom träffa mycket yngre.
  • Anonym (går inte att säga så specifikt.)
    Anonym (Vis) skrev 2023-02-08 06:54:59 följande:
    Ja, när hon är 30 så borde hon väl vara en vuxen kvinna. Familjeliivstanterna blir sura hur man än gör, så det är tyvärr hopplöäst. Själva så kan dom träffa mycket yngre.
    Att kalla yngre tjejer som inte vill ha äldre män för tanter bara för att man blir kränkt jo jo.
    För du tror väl inte att det bara är kvinnor över 30 år som reagerar på åldersskillnad

    Eller jo förresten du tillhör ju dom männen som enbart tror att kvinnor över 35 reagerar och då kan du minsann nedvärdera och förlöjliga dom och kalla dom tanter.
    Du Kaffedraken som alltid anser att bara kvinnor förlöjligar när du gör detsamma.
    När man kallar dom som du gör är det ju inte ett positivt uttryck utan just nedvärderande något som du ju säger att du aldrig gör.
    Kvinnor hycklar säger du precis som du gör nu.

    Du som trots dina över 50 år suktar över yngre och blir sur när folk inte tror att du kommer att hitta någon 25 åring när du skriver om ditt liv.

    Inse att du är en GUBBE, du är Familjelivsgubben med stort G.

    Sen till den du svarade, anonym (åldersskillnaden) tror inte att många reagerar på om en 44 åring är ihop med en 30-35 åring, det är ingen speciellt stor åldersskillnad.

    Det är Kaffedraken som ältar om 22-25 åringar. 
    DU är Gubbe, inte många unga tjejer vill ha en 50 +

    DU beter dig som du skriver att kvinnor gör, förlöjligar, nedvärderar, du hycklar om någon, GUBBE!!!!!
  • Anonym (Vis)
    Anonym (går inte att säga så specifikt.) skrev 2023-02-08 10:27:00 följande:
    Att kalla yngre tjejer som inte vill ha äldre män för tanter bara för att man blir kränkt jo jo.
    För du tror väl inte att det bara är kvinnor över 30 år som reagerar på åldersskillnad

    Eller jo förresten du tillhör ju dom männen som enbart tror att kvinnor över 35 reagerar och då kan du minsann nedvärdera och förlöjliga dom och kalla dom tanter.
    Du Kaffedraken som alltid anser att bara kvinnor förlöjligar när du gör detsamma.
    När man kallar dom som du gör är det ju inte ett positivt uttryck utan just nedvärderande något som du ju säger att du aldrig gör.
    Kvinnor hycklar säger du precis som du gör nu.

    Du som trots dina över 50 år suktar över yngre och blir sur när folk inte tror att du kommer att hitta någon 25 åring när du skriver om ditt liv.

    Inse att du är en GUBBE, du är Familjelivsgubben med stort G.

    Sen till den du svarade, anonym (åldersskillnaden) tror inte att många reagerar på om en 44 åring är ihop med en 30-35 åring, det är ingen speciellt stor åldersskillnad.

    Det är Kaffedraken som ältar om 22-25 åringar. 
    DU är Gubbe, inte många unga tjejer vill ha en 50 +

    DU beter dig som du skriver att kvinnor gör, förlöjligar, nedvärderar, du hycklar om någon, GUBBE!!!!!
    Jag svarade på ett inlägg där Familjelivstanter nämndes.
    Jag tycker inte att kvinnor på 50-60 är tanter.
    Nej, jag vet att kvinnor i alla åldrar reagerar när män vill ha yngre tjejer. Mer än när dom själva vill ha yngre killar.
  • Anonym (går inte att säga så specifikt.)
    Anonym (Vis) skrev 2023-02-08 10:30:48 följande:
    Jag svarade på ett inlägg där Familjelivstanter nämndes.
    Jag tycker inte att kvinnor på 50-60 är tanter.
    Nej, jag vet att kvinnor i alla åldrar reagerar när män vill ha yngre tjejer. Mer än när dom själva vill ha yngre killar.
    Du är så sorglig, lägg ner det där med att kvinnor bara anser att dom själva får ha yngre män men inte tvärtom. Det stämmer ju inte!

    Nu får du ge dig med att hitta på saker vad om vad kvinnor tycker och tänker.
    Det du håller på med är för sorgligt!
  • Anonym (Jocko)
    Anonym (Åldersskillnaden) skrev 2023-02-07 23:45:53 följande:
    :D Jag har tidigare en gång valt partner på argumenten "jättestora tuttar" , "hon är intresserad av mig" och "varför Inte?" 

    Så är ingen främling till dåliga urvalsprocesser 
    Jättestora pattar räcker väldigt långt....
  • Anonym (Drakelidraken)
    Anonym (Åldersskillnaden) skrev 2023-02-07 23:45:53 följande:
    :D Jag har tidigare en gång valt partner på argumenten "jättestora tuttar" , "hon är intresserad av mig" och "varför Inte?" 

    Så är ingen främling till dåliga urvalsprocesser 
    Tror att just de tre är väldigt vanliga när män väljer.
Svar på tråden Personkemi vs Åldern