• Anonym (TS)

    Att bränna en bibel

    Skulle en kristen bry sig om det?

    Varför är det så kränkande att någon tönt bränner en bok?

  • Svar på tråden Att bränna en bibel
  • Anonym (Natta)
    Anonym (Missionsprovinserska) skrev 2023-02-25 16:23:10 följande:
    Var argumenten slut? Jag är helt okej med att du tycker att jag är rasist, men några argument ligger väl bakom? Men du kör det vanliga MO:et - skam. Skammande till tystnad. Det är just därför det är så viktigt att inte skämmas eller skrämmas till tystnad. För gör man inte det så är man fri. Du kan inte bara tro att ett utslängt ord ska avsluta en debatt. Det du kär kanske för fem-tio år sedan, men sedan ni så totalt urvattnat ordet rasism så bryr sig ingen och det är ett eget verk. Överanvända inte ett ord, då laddar det ur.
    Klart att du är okej med att kallas rasist. Det har väl aldrig varit ett skällsord för just dig?
  • Anonym (Natta)
    Anonym (Missionsprovinserska) skrev 2023-02-25 16:34:46 följande:
    Exakt.  Det finns över 50 muslimska länder. Varför lockar inte dessa mer än Sverige?
    Du har väl svar på den frågan redan?
  • Anonym (Missionsprovinserska)
    Anonym (Natta) skrev 2023-02-25 16:38:50 följande:
    Du har väl svar på den frågan redan?
    Yesbox
  • Anonym (Missionsprovinserska)
    Anonym (Natta) skrev 2023-02-25 16:37:25 följande:
    Klart att du är okej med att kallas rasist. Det har väl aldrig varit ett skällsord för just dig?
    Egentligen är få saker kopplade till åsikter ett skällsord för mig. Exempelvis kommunist(som ju är väldigt långt ifrån var jag står) är inte ett skällsord och jag skulle inte ta illa upp om någon kallade mig så,  men jag skulle heller inte slänga sånt runt mig. Särskilt inte för att försöka tysta en debatt.

    Nej, jag tycker inte att rasist är ett skällsord. Det rinner av mig eftersom att jag inte identifierar mig som rasist(dvs att rent objektivt tycka att en ras är bättre än en annan). Sedan finns det ord som ofta används som okvädningsord som jag identifierar mig med(exempelvis kristen och nationalist), men som jag ändå inte tar illa upp av att kallas. Jag tycker ju att det är något bra. 
  • Anonym (Cliff)
    Anonym (Missionsprovinserska) skrev 2023-02-25 16:47:11 följande:
    Egentligen är få saker kopplade till åsikter ett skällsord för mig. Exempelvis kommunist(som ju är väldigt långt ifrån var jag står) är inte ett skällsord och jag skulle inte ta illa upp om någon kallade mig så,  men jag skulle heller inte slänga sånt runt mig. Särskilt inte för att försöka tysta en debatt.

    Nej, jag tycker inte att rasist är ett skällsord. Det rinner av mig eftersom att jag inte identifierar mig som rasist(dvs att rent objektivt tycka att en ras är bättre än en annan). Sedan finns det ord som ofta används som okvädningsord som jag identifierar mig med(exempelvis kristen och nationalist), men som jag ändå inte tar illa upp av att kallas. Jag tycker ju att det är något bra. 
    Anser du att muslimer inte ska finnas i Sverige?
  • Anonym (Missionsprovinserska)
    Anonym (Cliff) skrev 2023-02-25 17:09:13 följande:
    Anser du att muslimer inte ska finnas i Sverige?
    Inte som fastboende. Däremot ska man inte förbjuds konvertering eller ha en tvingande statsreligion.
  • Anonym (Cliff)
    Anonym (Missionsprovinserska) skrev 2023-02-25 17:17:46 följande:
    Inte som fastboende. Däremot ska man inte förbjuds konvertering eller ha en tvingande statsreligion.
    Vad vill du göra med alla svenskfödda muslimer? Vad vill du ska hända med andra grupper i Sverige, såsom samer, judar m fl?
  • JanusPanus
    Anonym (Cliff) skrev 2023-02-25 17:09:13 följande:
    Anser du att muslimer inte ska finnas i Sverige?
    Anser du att vi inte ska ha yttrandefrihet i Sverige?
  • JanusPanus
    Anonym (Natta) skrev 2023-02-25 16:37:25 följande:
    Klart att du är okej med att kallas rasist. Det har väl aldrig varit ett skällsord för just dig?
    Är ju snarare desperata tar till när dom inte klarar av att komma med motargument  
  • Anonym (Cliff)
    JanusPanus skrev 2023-02-25 18:22:17 följande:
    Anser du att vi inte ska ha yttrandefrihet i Sverige?
    Så på min fråga till missionären om denne anser att muslimer ska ut från landet så menar du att jag anser att yttrandefriheten inte ska finnas i Sverige?

    kan inte se kopplingen, inte heller vad du argumenterar om. Din retorik är ganska underlig. 
  • nihka
    Anonym (Missionsprovinserska) skrev 2023-02-25 17:17:46 följande:
    Inte som fastboende. Däremot ska man inte förbjuds konvertering eller ha en tvingande statsreligion.
    Så den som konverterar till islam nekas att vara "fastboende".

    Ja, det låter inte alls tvingande...
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Att bränna en bibel