• Anna5215

    Dra ut kyl och frys + överskåp, lyckas inte, hur höra?

    Dra ut kyl och frys + överskåp, lyckas inte, hur höra? måste komma åt ytan för städning men det stitter stenhårt fas, hur göra?
  • Svar på tråden Dra ut kyl och frys + överskåp, lyckas inte, hur höra?
  • Friger

    Många har hjul i bakkant. Så lyfter du lite lätt på fronten ska det gå att dra ut.

  • Fontana

    Det är väl bara elektriska spisar som har hjul i bakkanten? Har aldrig sett det på någon kyl/frys.

    Ja, det kan vara väldigt svårt att få ut. Ibland nästan omöjligt, särskilt om det ligger ett nyare golv som är högre än kylens fötter. 

    Finns det någon fastighetsskötare eller vicevärd du kan be om hjälp? Är det så att du skall städa för att du ska flytta ut från lägenheten lär väl inte heller fastighetsägaren kunna lyfta ut kylen och kolla.

  • Friger
    Fontana skrev 2023-02-02 12:42:06 följande:

    Det är väl bara elektriska spisar som har hjul i bakkanten? Har aldrig sett det på någon kyl/frys.

    Ja, det kan vara väldigt svårt att få ut. Ibland nästan omöjligt, särskilt om det ligger ett nyare golv som är högre än kylens fötter. 

    Finns det någon fastighetsskötare eller vicevärd du kan be om hjälp? Är det så att du skall städa för att du ska flytta ut från lägenheten lär väl inte heller fastighetsägaren kunna lyfta ut kylen och kolla.


    Då har vi olika upplevelser... Jag tycker att det brukar finnas det.

    Googlade, hittade sådana reservdelar (hjul) till Samsung, Elektrolux, Bosch Siemens, och Whirlpool Indesit. Så det förekommer ju. Fast någon frekvens har jag ingen aning om.

    Ligger ett nyare golv framför maskinen så är det så klart ett specialfall. Brukar mest vara bostadsrätter. Hyresrätter brukar oftast renoveras fackmannamässigt. Då lägger man inte golv framför maskinen. Men jag har sett det i bostadsrätter, lika störande varje gång.

Svar på tråden Dra ut kyl och frys + överskåp, lyckas inte, hur höra?